Graphic Designs, Logo Blog

آرم در فضا

ما در عصر فضایی جدیدی هستیم.

کارآفرینان ، بخشهای دولتی ، گروههای طرفداری ، دانشمندان ، مهندسان و شرکتها برای جابجایی انسان در فضا در مقیاس و به دلایلی کاملا متفاوت از دهه 1960 ، زمانی که آمریکا و روسیه تقریباً متفاوت بودند ، در حال رقابت و همکاری با یکدیگر هستند. فقط بازیکنان ، هر کدام به طور متناوب برای اثبات برتری نظامی و فنی از یکدیگر بالا می روند.

ما از حروف ساده و آرم های آشیانه های موجود در آشیانه های هواپیما فاصله زیادی گرفته ایم. ما در جهانی زندگی می کنیم که ماهواره های ساخته شده توسط بشر را وجود انسان ثابت در مدار می داند و کل جمعیت می توانند تصاویر منتقل شده از دورترین سیارات منظومه شمسی را بارگیری کنند.

اما بسیاری از ما مشتاقانه گام های بعدی را باز می کنیم – گشودن سفر فضایی به مردم روزمره ، بازگشت به ماه ، اولین بازدید از مریخ. کسانی که برای انجام این کار اقدام می کنند ، باید از طریق مارک تجاری که به دنیا ارائه می دهند ، با کسانی که هستند و آنچه را نمایندگی می کنند ارتباط برقرار کنند.

بنابراین ، ما یک نظرسنجی از هویت بصری سازمان های برجسته ای را که به تلاش برای آوردن من و شما ، همراه با طرح های آرم خود ، فراتر از زمین و فضا هستند ، به شما ارائه می دهیم.

نشان Nasa Insignia

آرم معروف “کوفته” ، همانطور که افراد صنعت آن را صدا می زنند ، از سال 1958 ، زمانی که ناسا ، اداره ملی هوانوردی و فضایی ، از NACA ، کمیته ملی مشاوره قبلی در زمینه هوانوردی تشکیل شد.

NASA Insignia Logo

آرم کوفته توسط جیمز مدارلی طراحی شده است ، در آزمایشگاه تحقیقاتی آن زمان لوئیس ، اکنون گلن کار می کرد و از یک بال پیکان مافوق صوت الهام گرفته است ، طرحی که در آن زمان در خط مقدم توسعه پرواز بود. این بال “swoosh” قرمز رنگ در مارک است.

NASA logo inspiration - supersonic wing model

تصویر بالا مرجع swoosh قرمز را نشان می دهد “یک مدل بال مافوق صوت پیچ خورده و محکم ، ساخته شده از چوب و طراحی شده برای آزمایش در تونل های باد” و از وبلاگ گرفته شده است شکل قرمز در آرم گوشتی ناسا چیست؟ که ارزش خواندن دارد.

نمادهای دیگر در لوگو کاملاً ساده است: مانند یک سیاره دایره ای است ، ستاره های دوردستی وجود دارند که به ما نشان می دهند کجا می رویم و یک فضاپیمای در حال چرخش برای نشان دادن مکان ما.

در طول سال ها ، آرم انتقادات خود را دریافت کرده است ، از جمله اینکه این آرم بسیار “تصویری” ، “واضح” ، “احمقانه” است. به عنوان یک طرفدار فضای کودکی ، نمی توانم آن را دوست نداشته باشم.

در سال 1975 ، به عنوان بخشی از “برنامه بهبود گرافیک فدرال” ، آرم به مونوگرافی با رنگ قرمز تغییر یافت که معمولاً “کرم” نامیده می شود (نگاه کنید به PDF دستورالعمل های مارک در اینجا ).

NASA Worm Logo - Red

اما این تغییر دوام نیاورد و از دهه 1990 آرم قدیمی کوفته برگشته است. گاهی اوقات کلاسیک بهترین است ، مخصوصاً وقتی با چنین تاریخ غنی همراه است.

آرم شرکت ایالتی Roscosmos (Роскосмос Russpace)

Roscosmos Logo

در طول جنگ سرد ، هیچ همتای مستقیم شوروی برای ناسا وجود نداشت.

برنامه فضایی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی متکی به آژانسهای مختلفی بود ، گاهی اوقات با هم رقابت می کردند ، گاهی همکاری می کردند و گاهی اوقات منوط به اعزام مسئولین برنامه خود به اردوگاه های کار بودند. همه آن طبقه بندی شده است.

اما پس از انشعاب اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شوروی ، برنامه فضایی نیز به یک آژانس روسی و اوکراینی تبدیل شد که مهمترین آن آژانس سابق است: شرکت دولتی Roscosmos امروز. جالب اینجاست که این اتفاق در همان سال بازگشت کوفته آرم ناسا رخ داد و برخی نیز روس ها را به “پاره کردن” آرم ناسا متهم کردند.

برای صادق بودن ، در فضای آرم تجاری به طور کلی ، بسیاری از “روند” وجود دارد. در زیر چند نمونه آورده شده است که همه آنها به وضوح از آرم ناسا الهام گرفته شده اند.

Similar space logos

حداقل یک تصویرگر احساس می کند آرم Roscosmos نیاز به طراحی مجدد دارد. Tonya Khangishieva روی یک طراحی مجدد پیشنهادی کار کرد که ما آن را دوست داریم … نظرات شما چیست؟

A redesign of Roscosmos by Tonya Khangishieva

مشاهده پروژه کامل طراحی مجدد Roscosmos در Behance اینجا .

آرم های آژانس فضایی اروپا (ESA)

یک آرم که در مقایسه با سایر مواردی که تاکنون ذکر شده بی نظیر است ، آرم سازمان بین دولتی اروپا ESA است ، که همچنین دارای سابقه ای تاریخی است و از زمان ایجاد آن در سال 1975 ، دارای مارک تجاری است.

European Space Agency (ESA) Logo

با توجه به این Reddit Feed در مورد ریشه های آرم ESA…

این مفهوم از تلاش مشترک سه نفر حاصل شد: مارتین-پیر هوبرشت (دفتر انتشارات ESA) ، پتی براون (خدمات روابط عمومی ESA) و ژان ماری شوورگنوز ، طراح گرافیک از شرکت” New Print “.

درون این نماد یک e قرار دارد ، که هم زمین و هم اروپا را نشان می دهد ، در نماد کره زمین قرار گرفته است تا مکان اروپا را نشان دهد ، نقطه کوچک نشان دهنده ماهواره است. خطوط متقارن موازی را نشان می دهد ، اما همچنین نمادی از اثر انگشت است ، و یک عنصر انسانی را به مرجع ESA برای جستجوی اصول زندگی در جهان های دیگر اضافه می کند.

ESA بیش از بیست کشور عضو دارد که اکثر آنها نیز برنامه های فضایی خاص خود را دارند. برخی از آرم های آنها نسبتاً استاندارد هستند ، برخی مبتکرانه هستند ، و برخی دیگر ، بسیار جالب … در زیر نگاهی به خود بیندازید…

ESA Member Nations space logos

آرم رصدخانه جنوب اروپا (ESO)

European Southern Observatory ESO logo

رصدخانه جنوب اروپا ماهواره یا انسان را به فضا نمی فرستد ، اما کره چشم و تخیل ما را می فرستد.

ESO تلسکوپ های قدرتمندی را در نیمکره جنوبی ، در درجه اول در شیلی ، اداره می کند و آنها را بین محققان از سراسر اروپا و سایر کشورهای شریک به اشتراک می گذارد. آنها اخیراً به عنوان یکی از این حوزه ها ، Trappist ، در اخبار بوده اند کشف یک سیاره فرا سیاره ای حاوی هفت سیاره زمین مانند را تأیید کرد .

در مورد خود آرم ، ستارگان مربوط به صورت فلکی Crux یا صلیب جنوبی هستند و حروف نشان دهنده دورانی است که در آن متولد شده است (1962).

این هنرمند خانم جنرال موتورز بود ، که به سادگی چند طرح را به کمیته ای ارسال کرد ، و در انتخاب یکی از ساده ترین مارک ها در تاریخ یک سازمان چند میلیون دلاری ، به سادگی یکی را انتخاب کرد که در آن ” ستاره ها در بهترین حالت خود را نشان می دهند ”

انجمن سیاره

The Planetary Society Logo

انجمن سیارات یک سازمان غیر انتفاعی است که مأموریت “توانمند سازی شهروندان جهان برای پیشرفت علم و اکتشافات فضایی “. در سال 1980 توسط کارل ساگان ، بروس موری و لوئیس فریمن تاسیس شد.

اعضای برجسته و رهبران شامل Buzz Aldrin ، Neil deGrasse Tyson و مدیر عامل فعلی Bill Nye هستند.

این آرم دارای انحنای سیاره ای و انعطاف پذیری مانند برخی دیگر از موارد ارائه شده در اینجا است ، اما در این حالت آنها با هم جمع می شوند و هم “P” کلمه اصلی را تشکیل می دهند و هم یک سیاره حلقه ای دور را که تا حدی روشن است تشکیل می دهند کنار خورشید.

به طور کلی من شخصاً احساس می کنم که این آرم دارای مشکلات ترکیب است ، با این حال ، نماد “P” بسیار زیبا طراحی شده است (زیر را ببینید) ، و اغلب به صورت جداگانه برای مارک گذاری آسان تر ، چاپ و شناسایی استفاده می شود.

The Planetary Society Icon isolated on a black background

طراحی آرم Space X

SpaceX دیگر یک راه اندازی نیست ، اما احساس می کنید یک موفق.

در عمر کوتاه نوجوانی ، پرواز و فرود موشک عمودی را به پایان رسانده است ، تنها شرکت با بودجه خصوصی بوده که یک فضاپیما را در ایستگاه فضایی بین المللی لنگر انداخته است و به طور کلی به الهام بخشیدن به یک مسابقه فضایی جدید کمک کرده است.

آرم SpaceX با سبک دادن به حرف آخر خود ، “X” ، که مخفف “eXploration” است ، بر خلاف یک سنت هوافضا است که از حرفهای شرکت با یک نماد گرافیکی پیشین یا پیروی می کند. طبق گفته ایلون ماسک ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ، سبک X “به معنای نشان دادن یک مسیر موشک است.

مارک توسط Prado Studio و با همکاری Ro Studio طراحی شده است. پرادو همچنین علائم مربوط به صنایع دستی SpaceX را طراحی کرد ، عمدتا وسیله پرتاب Falcon و کپسول فضایی Dragon.

SpaceX Dragon and Falcon logos

Wordb Airbus

Airbus logo

هنگام مکالمه با فضا ، ما در حال صحبت از “Airbus Defence and Space” ، یکی از سه بخش تشکیل دهنده مجتمع اروپایی ، ایرباس هستیم.

اگرچه در مورد مواردی که به مدار یا فراتر از آن می روند ، یکی از قدیمی ترین نهادها است ، اما یک ادغام قابل توجه و تغییر نام تجاری در سال 2013-2014 منجر به ایجاد یک ظاهر و علامت کلی جدید شد که کاملاً ثابت بوده است. گروه ایرباس . بنابراین ، خود آرم یکی از جدیدترین صنایع هوافضا و فضایی است.

تلاش برای تغییر نام تجاری توسط آژانس Lambie- انجام شد نارن ، که سعی در ایجاد هویتی داشت که نماد اعتماد به نفس به عنوان یک سازمان جدید باشد ، اما همچنین بیش از نیم قرن تاریخ را فراموش نکرد (به یک شکل یا شکل دیگر – سیالیت ساختاری زیادی در آن وجود دارد زمان ، از طریق ادغام ، ادغام ، تغییر نام ، چه چیزی دارید). ماهواره ها ، وسایل پرتاب ، اجزای ISS ، کاوشگرهای سیاره ای و فرودهای سیاره ای همه بخشی از داستان ایرباس هستند.

هنگامی که این آرم در میان رقبا و رقبای خود قرار می گیرد ، منحصر به فرد و جسورانه به نظر می رسد و تنها به حروف ساده و ظریف تکیه می کند. هیچ swoosh ، هیچ نمادگرایی مستقیمی وجود ندارد ، و هیچ تلاشی واقعی برای جا انداختن یا اتخاذ هر یک از tropes های بسیار پرکاربرد که در مارک های دیگر دیده می شود ، مانند دایره ها ، ستاره ها ، یا مواردی که شما می توانید با مراجعه به ادامه این مقاله مشاهده کنید وجود ندارد.

تحقق تمایل به افزایش آگاهی از برند در بین مردم بیشتر تا آنجا که ممکن است ، به سادگی و ثبات نیاز دارد و تصمیم گرفت که مانند آنها اصلاح و تجدید نظر کند.

آرم Virgin Galactic

یک شرکت ضبط در این لیست چه کاری انجام می دهد؟

خوب ، بله ، ویرجین به عنوان یک شرکت ضبط شروع به کار کرد. به همین دلیل به نظر می رسد که این آرم مانند خراشیده ای است که ممکن است روی دستمال سفره یا دیوارهای سرویس بهداشتی باشگاه مشاهده کنید – این همان چیزی است که مالک و چهره دیرینه شرکت Sir Richard Branson هنگام امضای قرارداد با Sex Pistols در سال 1979 ظاهراً قصد داشته است. اما اکنون ویرجین والدین یک شرکت هواپیمایی است و آرزو دارد که پدر یا مادر یک شرکت گردشگری فضایی تحت عنوان “ Virgin Galactic ” باشد.

آرم ویرجین از قبل به طور گسترده ای شناخته شده است ، بنابراین آژانس ارائه دهنده برنامه ، GBH تغییر نکرد و راه اندازی مجدد نشد ، اما علامت موجود را در داخل عنبیه چشم ، در واقع چشم برانسون قرار داد و آن را “فضایی” کرد. نوع متن Elevon است ، که صریحاً برای پروژه GBH توسط دالتون ماگ ایجاد شده است ، و این همانند داستان علمی است ، یا همانطور که می توانید بگوییم واقعیت علمی است.

این تصاویر فرصتهای عالی بازاریابی را به ارمغان می آورد و به شما احساس می کند که به آینده واقعی تعلق دارد ، به عنوان مثال در این مواد تبلیغاتی نشان داده شده است. در زیر فیلم تبلیغاتی Virgin Galactic را ببینید.


در اینجا امیدواریم که به زودی عنبیه را در کنار هواپیمای فضایی بالای جو زمین پرواز کنیم. این شرکت هنوز هیچ گردشگری را به فضا نیاورده است ، اما چندین نقطه عطف پرواز داشته است و قراردادهایی برای پرتاب ماهواره های مختلف به مدار بسته است ، آزمایشاتی که قرار است در سال 2017 آغاز شود.

آرم مرکز اطلاعات هابل ESA

Hubble Logo

این ممکن است یک بخش از یک سازمان کلی باشد که ما قبلاً در آن گنجانده ایم ، اما وقتی که شکل سازه ای که گروه شما در آن قرار دارد به راحتی می تواند به عنوان اولین حرفی که نام آن ساز را جایگزین می کند ، خیلی جالب باشد.

این آرم همچنین برخی از گرایش های دیگر ، توسط گرد نیست ، به راحتی در یک رنگ تولید می شود و با استفاده از حروف ساده و کار با اشکال اساسی برای ایجاد فرم کلی.

اعتبار این نماد به مارتین کورنمسر و لارس لیندبرگ کریستنسن تعلق دارد.

آرم Space.com

هنگامی که بهترین آدرس اینترنتی را از هر سایت رسانه ای فضایی دارید ، باید آن را با یک آرم خوب مرتبط کنید.

Space.com logo

برای رفتن به آنجا ، Space.com از چندین مارک تجاری در طول 17 سال سابقه خود ، بیش از ناسا و بیش از ESA در کل سالهای خود.

جدیدترین لوگوی Space.com که در سال 2016 معرفی شد ، در حذف میلگرد “A” کمی شبیه “کرم” ناسا است.

ظاهر جدید محکم تر ، کوچکتر است و با تمام رسانه ها و رسانه های جدیدی که یک لوگو تایپ مدرن برای برقراری ارتباط نیاز دارد ، بهتر کار می کند.

Space.com ممکن است هرگز نشان خود را بر بالهای شاتل فضایی نگذارد ، اما آنها همچنان در انتشار اخبار مربوط به اینکه چه کسی است ، و آنچه که ما انجام می دهیم و در آنجا کشف خواهیم کرد ، نقش اساسی دارند.

و برخی از کلمات پایانی…

پرواز فضایی تعداد زیادی از افراد و سازمان ها را درگیر می کند ، برخی از آنها خدمات خود را به سمت عموم مردم (لباس گردشگری فضایی) و برخی دیگر به سمت مخاطبان بسیار محدود (یک تولید کننده قطعات موتور) هدایت می کنند.

اگرچه برای همه افراد درگیر ، به مشتری احتیاج به اطمینان از مارک تجاری دارد – از کوچکترین جز to تا گرانترین و عجیب ترین تعطیلات بشریت ، سفر به فضا کاری پر خطر است و کسانی که این امر را به وجود می آورند ضعیف و محکم نیستند. برای تلاش برای کارهای بزرگ.

بنابراین هنگامی که نهادی می خواهد برند سازی کند و به خوبی برند کند ، نیاز به هویت بصری وجود دارد که این حس اطمینان ، ماجراجویی و ، فراموش نکنیم ، غرور را تقویت می کند. وقتی کاری استثنایی انجام می دهید ، می خواهید منظومه شمسی آن را بداند. شما نام خود را ، یک نماد ، یک طرح شناخته شده ، جایی که بی پروا تلاش کرده اید ، می گذارید. به هر حال ، مردم و کشورها تا زمانی که ما در حال کاوش هستیم ، نشانه ها و پرچم های خود را برجای گذاشته اند

بنابراین این علائم را شمارش کنید.

بیاموزید که چگونه طرح های آرم نوع سفارشی ایجاد کنید

بسیاری از طرح های ارائه شده در این پست از تایپوگرافی سفارشی استفاده می کنند. اگر شما یک طراح هستید و می خواهید در مورد سفارشی سازی نوع آن بیشتر بیاموزید ، من توصیه می کنم این دوره جدید را از یکی از قهرمانان طراحی من ، Aaron Draplin ، سفارشی سازی نوع با Draplin: ایجاد Wordmark هایی که کار می کنند . با کلیک کردن روی پیوند ، اشتراک ماهانه حق بیمه رایگان نیز دریافت خواهید کرد که به شما امکان دسترسی به طیف گسترده ای از فیلم های آموزش طراحی آرم . لذت ببرید!

Design logos with custom typography with Aaron Draplin

با تشکر فراوان از Breyen Katz برای نوشتن این پست. برای پیگیری Breyen و کار او به www.gazfilm.com

مراجعه کنید.

از این مقاله لذت می برید؟ در اجتماعی به اشتراک بگذارید!

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *