Furniture

FireSigns: نظریه نشانه شناسی برای طراحی گرافیک

FireSigns book, Steven Skaggs

نشانه شناسی مطالعه علائم و نشانه ها است ، و ما به عنوان طراحان گرافیک علائم بصری ایجاد می کنیم (در کتاب با عنوان “FireSigns”) که به منظور ایجاد یک اثر خاص در ذهن است.

از دیباچه:

“نشانه آتش: دود روی خط درخت ، بوی سوختگی در هوا ، درخشش بر روی چمنزار شب دور از شهر. اما این نیز وجود دارد: سنگ نگاره ای که در نیومکزیکو به صخره ای خراشیده شده است ، یک نشان گرافیکی در یک استارتر منقل ، یک برچسب هشدار دهنده روی یک کامیون سوخت. یا استعاره بیشتر: وب سایتی که شما را به وجد می آورد ، پوستری که تخیل را فرو می برد و تبلیغاتی است که واقعاً شما را به خرید آن لباس ترغیب می کند ، کتابی که تایپوگرافی و ترکیب بندی آن چنان محتویات آن را زیبا می کند که آن را در ورودی خود نمایش می دهید. این نوع علامت آتش بخشی از ارتباطات گرافیکی است که گرما را در روح شما تحریک می کند. این نوع نشانه آتش است که این کتاب درباره آن است: چیزی در یک نمایش بصری که باعث شعله ور شدن حافظه ، عقل ، تعامل می شود. چگونه این اتفاق می افتد؟ ”

نویسنده 25 سال را در میان افراد دو حرفه – طراحی گرافیک و نشانه شناسی گذرانده است. طراحان برای ایجاد پاسخ ، عناصر بصری را دستکاری می کنند و علائم شناسان نحوه تأثیر همه چیز روی افراد را بررسی می کنند. محتوای کتاب بسیار گسترده تر از آرم است ، و بیشتر نظری است تا عملی ، اما نکات جالب توجهی در مورد انجمن های فرهنگی ضمیمه فرم های حروف و نمادشناسی وجود دارد.

داستان زیر در مورد پیشنهاد آرم رد شده به اشتراک گذاشته شده است.

“من زمانی عضوی از تیمی بودم که برنامه هویت شرکتی را برای مشاغل خدمات خودکار خانوادگی متعلق به خانواده طراحی کرده بود. این شرکت در معرض دید در بازار مشکل داشت و تحقیقات طراحی ما به راه حلی اشاره داشت که حداقل ، پررنگ و (در آن زمان) متمایز بود: “M” سفید در یک الماس قرمز. ارائه این طرح آرم پیشنهادی درحال انجام بود تا اینکه جوانترین عضو خانواده – یک تکسانی بیست و چند ساله ای که مادر بزرگ به عنوان “بیل کودک” معرفی کرد – (اواخر) در جلسه حاضر شد ، آرم پیشنهادی را دید ، و تلفظ کرد ، “آنها را شاخ های شیطان “به یک اتاق حیرت زده”.

White M red diamond logo

“الماس قرمز همچنین گناه مرگبار قمار (ورق بازی) را به او یادآوری کرد ، و این برای او با یک پیکان قرمز تأیید شد که بدون شک راه جهنم را نشان می داد. هیچ بهبودی حاصل نشد: ما مواد خود را جمع کردیم و دوباره به دفتر برگشتیم تا دوباره در مارک تجدید نظر کنیم. همه اینها مفهوم مفهومی کودک بیل بود ، که بدون شک تجربه های خاص زندگی او زمینه را برای برداشت های وی هموار می کند. نکته این داستان این است که مهم نیست که چگونه یا چرا کسی برای معانی وابسته مقدم می شود یا اینکه دلالتها منطقی است یا نه. اگر یک گیرنده نمایشگر را تفسیر کند و مفهوم خاصی داشته باشد ، مفهوم واقعی است. هیچ معنی غلطی وجود ندارد. ”

هنوز نمی توان گفت مشتریان ما چه بازخوردی می دهند و چگونه ممکن است بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارد – یکی از مواردی که به متفاوت بودن هر پروژه کمک می کند. من بر روی بسیاری از طرح ها کار کرده ام که بازخورد مشتری منجر به نتیجه قوی تر شده است ، بنابراین اگرچه ایده اولیه شما ممکن است مورد توجه واقع نشود ، اما گاهی اوقات بازگشت به صفحه نقاشی بخشی ضروری از کار است.

و صحبت از نتایج مناسب ، این یکی از چهار ملاحظه استیون در طراحی یک آرم است.

MARVelous logo طراحی هویت MARVelous.

من فقط فرصتی داشتم که از محتوا صرف نظر کنم (مانند اکثر کتابهایی که برای من ارسال می شود) ، اما از نوشتن نظریه مشخص است که لازم است آن را به صورت تکه های کوچک بخوانم – این مانند یک دوره نشانه شناسی است برای طراحان به خوبی می تواند چند موضوع برای ترغیب در هنگام ارائه مشتری وجود داشته باشد ، و من در این صورت خلاصه ای را برجسته می کنم.

در همین حال…

FireSigns book book

FireSigns book

FireSigns book

FireSigns book

FireSigns book

FireSigns book

نویسنده استیون اسکاگس استاد طراحی در موسسه هنری Hite دانشگاه لوئیزویل ، و FireSigns از MIT Press ، Amazon.com ، Amazon.co.uk .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *