Graphic Design, Logo Blog

چگونه می توان با بهبود مهارت های ارتباطی خود مشتری های بیشتری را در زمینه طراحی به دست آورد

مطلب زیر یک پست وبلاگ مهمان است که توسط Stewart Dunlop از مجله Foundr همکاری کرده است.

ارتباطات م anثر جنبه مهم هر رابطه ای است ، خواه در مورد روابط شخصی یا تجاری صحبت کنیم. در یک محیط حرفه ای ، ارتباطات شفاف و باز می تواند به جذب مشتری بیشتر کمک کند ، از درگیری های ناخواسته جلوگیری کند ( با شرکا و کارمندان) ، و نوآوری و خلاقیت را ارتقا می دهد.

با این حال ، بیشتر شرکت های طراحی (به ویژه شرکت های نوپا) زود می آموزند که انتقال افکار و ایده ها به مشتریان و تلاش برای درک نیازها و اهداف آنها می تواند کاملاً مشکل باشد. اول ، طراحان تمایل دارند از اصطلاحات کاملاً فنی استفاده کنند که در دنیای آنها منطقی است ، اما به نظر یک فرد غیرطراح ، مانند پره زدن است. در نتیجه ممکن است مشتری ناامید شود و این امر منجر به اصطکاک های ناخواسته شود.

علاوه بر این ، طراحان وقتی می بینند مشتریان اهمیت طراحی را برای تجارت خود درک نمی کنند ، ناامید می شوند. از این گذشته ، شما فقط گرافیک سایت / صفحه / حساب رسانه اجتماعی آنها را ایجاد نمی کنید. شما در حال تلاش برای ایجاد حضور مجازی برای شرکت هستید ، و این نیاز به تفکر و بررسی دقیق دارد.

با این وجود مهم است که به خاطر داشته باشید مشتریان شما را استخدام می کنند زیرا می دانند که فاقد تجربه طراحی هستند. بنابراین ، شما به عنوان یک طراح حرفه ای ، باید کسی باشید که شاخه زیتون را گسترش داده و سعی کنید راه های بهتری برای انتقال افکار خود پیدا کنید.

برای این منظور ، چند راهنما و نکات را ارائه می دهیم که می تواند به بهبود ارتباط شما کمک کند و مشتریان بیشتری را به شما جذب کند.

شما متخصص هستید و آنها به شما نیاز دارند

مشتریانی که استخدام یک طراح را در نظر می گیرند از قبل می دانند که به یک متخصص نیاز دارند.

آنها ممکن است از نظر طراحان از پیش تصورات و پیش داوری هایی برخوردار باشند (یا برخی از افراد IT می خواهند همه را در یک رده وسیع قرار دهند) ، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که شما متخصص هستید و توصیه های شما مهم است .

با توجه به موسس ، مهم است که به فکر مشاوره بپردازید و بسته شدن فروش. به این ترتیب فشار را از پشت خود برداشته و به خود اجازه می دهید هنگام برقراری ارتباط با یک سرنخ احتمالی آرام باشید و دیدگاه جدیدی کسب کنید.

توصیه های مفیدی را ارائه دهید (تا آنجا که می تواند در جلسه ارائه شود) و نظر متخصص خود را در مورد مواردی که یک شخص غیر فنی می تواند درک کند ، ارائه دهید. از این موقعیت ، اعتماد به نفس خود را نشان خواهید داد ، که نشان می دهد شما می دانید چه کاری انجام می دهید. در عوض ، مشتری احتمالی تحت تأثیر متانت و دانش گسترده شما قرار می گیرد ، که می تواند منجر به بسته شدن شود.

بنابراین ، با شرکت نکردن مستقیم در فروش ، شانس خود را برای برنده شدن پروژه برای شرکت خود افزایش می دهید!

تجارت آنها را بفهمید

برای ترجمه مأموریت ، اهداف و خواسته های مشتری در طراحی ، درک خود کسب و کار مهم است.

اما این فقط مربوط به عواملی نیست که در بالا ذکر شد. به منظور ایجاد یک سطح بصری درجه یک ، شما باید درک کنید که چرا تجارت آنها بهتر از رقابت است. عناصری را پیدا کنید که آنها را در بازار منحصر به فرد می کند و نشان می دهد که چرا مشتریان احتمالی آنها باید علاقه و وسوسه شوند.

از ارتباط کلامی و تصویری استفاده کنید

کلمات هنگام انتقال افکار و خواسته های شما شگفت انگیز هستند. با این حال ، وقتی نوبت به ویژگی می رسد ، دنیای طراحی فقط با کلمات به این خوبی عمل نمی کند. اصطلاحاتی مانند “پررنگ” یا “سکسی” می توانند برای افراد مختلف معنای مختلفی داشته باشند ، به همین دلیل است که شما باید تصاویر بصری را وارد بازی کنید.

از مشتری بخواهید درباره طرحهایی که به آنها الهام می گیرد صحبت کند و حتی مثالهایی برای شما ارائه می دهد که می توانید برای درک آنچه که در ذهن دارند استفاده کنید. این طرح ها می تواند از سایت رقیب یا آگهی تبلیغاتی گرفته تا یک کمپین کامل باشد.

همچنین ، هنگام انتقال افکار و ایده های خود ، حتماً همین کار را انجام دهید. همیشه با یک نسخه نمایشی تصویری یا طرحی آماده شوید که به مشتری اجازه می دهد دید شما را درک کند. و به یاد داشته باشید – اولین 30 ثانیه ارائه شما مهمترین است ثانیه از ارائه شما.

شفاف باشید

مشتریان دوست دارند مسئولیت پروژه های خود را (كه طبیعی است) احساس كنند ، بنابراین مطمئن شوید كه به طور منظم به روزرسانی می كنید و آنها را در جریان قرار می دهید.

برای این کار ، با پیشرفت کار خود و چاپ صفحه نمایش ، نامه های هفتگی یا دو هفته ای برای آنها بفرستید و نظر آنها را جویا شوید (درصورت لزوم). این به مشتری نشان می دهد که از پروژه وی به خوبی مراقبت شده است و شما آن را به عنوان بی اهمیت رد نمی کنید.

به خاطر داشته باشید: عدم شفافیت در این بخش می تواند مشتری را ناامید و نادیده بگیرد.

س Askالات را بپرسید و پاسخ دهید

س questionsالات خوب (در مورد تجارت و طراحی) مکالمه را بهبود می بخشد و نشان می دهد شما به انجام یک کار خوب علاقه مند هستید. با این حال ، هنگامی که مشتری با سوالات خود پاسخ متقابل داد ، باید چیزی را نیز به میز بیاورید و پاسخ آگاهانه ارائه دهید.

با پرسیدن س aboutالاتی در مورد مشاغل و گردش کار منظم آنها ، این فرصت را دارید که جزئیاتی را که از نظر طراح مهم هستند و ممکن است از مشتری فرار کنند ، کشف کنید. همچنین ، از نشان دادن اینکه جنبه های خاصی را نمی دانید یا درک نمی کنید ، نترسید.

بازخورد منفی را بپذیرید

ما می دانیم که تجزیه و تحلیل کار شما توسط افراد غیرطراحی بسیار دشوار است.

اما مهم است که درک کنیم چرا مشتری کار شما را دوست ندارد بدون اینکه در برابر او تحقیر کند. بیاموزید که کار خود را از نگاه مشتری ببینید و راحت و راحت ارتباط برقرار می شود.

مطمئناً ، اگر ارتباطات سمی شود ، شما در حق خود هستید که درخواست وقفه کنید یا شخص تماس را تغییر دهید.

با این حال ، بسیار مهم است که شما شرایط را شخصاً نگیرید و جزئیاتی راجع به اینکه چرا آنها ویژگی خاصی را دوست ندارند بپرسید. وقتی فرصتی برای درک واکنش آنها پیدا کردید ، راحت تر می دانید که در کدام مسیر گام بردارید.

بسته بندی کنید

ما می دانیم مشتری و مشتری وجود دارد! برخی از آنها نسیمی برای کار خواهد بود و برخی دیگر شما را در نیمه شب بیدار می کنند زیرا آنها نظر خود را در مورد رنگ پاورقی تغییر داده اند.

اکنون ، راز اجرای یک استراتژی ارتباطی م effectiveثر با مشتریان و منجر به یادگیری نحوه انتخاب افرادی که می خواهید با آنها کار کنید مخفی است. به همین دلیل است که شما باید یاد بگیرید که ارتباط فقط Skyping یا تبادل ایمیل نیست. این همچنین در مورد زبان بدن ، بیان ایده های غیر متعارف و مراقب واکنش های مختلف است.

در پایان روز ، موفقیت در کسب و کار طراحی شما به نوع مشتری و پروژه های آن بستگی دارد ، بنابراین مطمئن شوید که احساسات مثبت ایجاد می کنید!

از این مقاله لذت می برید؟ در اجتماعی به اشتراک بگذارید!

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *