Furniture

هنر مصاحبه با مشتری شما

Neon question mark
علامت س Neال نئون ، توسط designcasa.com.au.

برای طراحان ، هرگز فقط رعایت خلاصه طرحی که مشتری به شما می دهد کافی نیست. در طراحی هویت ، ما پروژه های خود را فرصتی برای حفاری عمیق ، استخراج بهترین قسمتهای سازمان می دانیم تا در قلب آنچه منحصر به فرد هر مشتری است ، قرار بگیریم. این ناگت ها هستند که هنگام تلاش برای تقطیر اصلی شرکت به یک آرم ضروری هستند.

جمع آوری این بینش ها به یک مقدار مهم و ضروری بخشیدن و گرفتن نیاز دارد – به آسانی به نظر نمی رسد. مانند یک خبرنگار تحقیقی خوب ، یک طراح عالی نیز سرسخت و مصمم است ، در عین حال دلپذیر ، همدل و چالش برانگیز است. من به این باور رسیده ام که بهترین افراد خلاق ، هنرمند ، درمانگر و روزنامه نگار با عناوین مساوی هستند: ایده پردازی ، بازخورد دادن و بازبینی و نتیجه گیری خوب.

مصاحبه با مشتری (که بخشی از خلاصه مقاله بزرگتر است) قطعه ضروری هر پروژه موفق است. این امر به ویژه در هنگام ساخت سیستم های هویتی بیشتر صدق می کند ، زیرا تعداد کمی از پروژه ها به طور مستقیم به توانایی گوش دادن ، پرسیدن س ،ال و پردازش پاسخ وابسته هستند. اطلاعاتی که یک طراح جمع می کند به صورت یک جمله خلاصه می شود که تمام تصمیمات طراحی را در طول مراحل راهنمایی می کند.

چه این روند مصاحبه به صورت حضوری (م mostثرترین) ، از طریق تلفن یا از طریق اسکایپ اتفاق بیفتد ، وادار کردن مشتری به صحبت آزادانه و مفید در مورد سازمان خود بیشتر از علم است. بنابراین در اینجا چند روش برای به دست آوردن بهترین نتیجه از این جستجو متقابل با مشتری خود آورده شده است.

این در مورد گوش دادن است

هرچقدر که واضح به نظر برسد ، تعداد کمی از مردم واقعاً شنونده خوبی هستند. کلماتی که یک شخص می زند ممکن است معنای دیگری متفاوت داشته باشد. بدون اینکه بدانیم ، بیشتر ما حواسمان پرت می شود ، روی آنچه در ادامه می گوییم متمرکز می شویم یا احساسات و ارتباطات خود را به آنچه می شنویم اضافه می کنیم.

برای جلوگیری از خرابی چنین ارتباطی از “مهارت گوش دادن فعال” استفاده کنید.

این کار اغلب در تنظیمات مشاوره انجام می شود ، این یک فرایند ساده برای بیان درک مجدد سخنان شخص دیگر به عنوان یک سوال روشن کننده است. پس از بیان مجدد یک نکته مهم ، مشتری این فرصت را دارد که اصلاحات یا اصلاحاتی را انجام دهد. یک مثال ممکن است به این شکل باشد:

مشتری: “ما واقعاً می خواهیم آرم جدید جسورانه و جلب توجه کند.”

طراح: “بنابراین ، به نظر می رسد که شما می خواهید این آرم دارای رنگهای روشن و قوی باشد تا توجه شما را جلب کند. درست است؟ ”

مشتری: “خوب ، نه لزوما. حدس می زنم منظور من واقعاً این است که دوست دارم در صنعت ما برجسته باشد. ”

سوالات درست بپرسید

هنگام گوش دادن ، مراقب کلمات و عبارات کلیدی باشید. اهداف اصلی پروژه چیست؟ آیا نکاتی وجود دارد که مشتری شما مرتباً تکرار می کند؟ اینها احتمالاً مهم هستند. هنگام جمع آوری داده ها ، از خود س questionsالاتی در مورد شنیده های خود بپرسید. رشته روایی سازمان چیست؟ آیا از هر چیزی که جمع کرده اید داستان یا تصویر بزرگی وجود دارد؟ آیا راهی برای بیان این داستان با استفاده از استعاره ها و نمادهایی وجود دارد که می تواند به طرح های شما راه پیدا کند؟

حتماً به این س questionsالات مهم پاسخ دهید. ابتدا با پوشش عناصر هرگونه مختصر طراحی خوب (اهداف ، مخاطبان ، پارامترها ، نیازهای محتوا و غیره) شروع کنید و سپس وارد جنبه های غیر محسوس تری مانند احساسات ، عواطف ، “شخصیت” شرکت و موارد مشابه شوید. اما روی هدف خود متمرکز باشید. راهنمایی از یک مصاحبه شونده در واقع تأیید عقاید یا دستور کار خود نیست ، بلکه واقعاً به دنبال جلب داستان سازمان است.

“رضایت واقعی همراه با همدلی است.”

سرانجام ، هر مصاحبه کننده ای که ارزش نمک خود را داشته باشد ، لازم است که پا به جای مشتری بگذارد. اوضاع از آن طرف میز چگونه به نظر می رسد؟ بدنبال این باشید که شخص را همانطور که خودش می بیند – هنگامی که می خواهید ماهیت یک سازمان را به چیزی تصویری تبدیل کنید بسیار مهم است. ضروری است که بدانید مشتری و شرکت وی چه چیزی را به پیش می برد.

دلیل آنها برای بودن چیست؟ چگونه این مأموریت را بر عهده خواهید گرفت و آن را به یک علامت عالی یا سیستم هویتی تبدیل خواهید کرد؟

فقط با پرسیدن و پاسخ دادن به این س questionsالات می توانید متوجه شوید.


تیم لاپتینو مدیر اصلی شرکت طراحی مارک هگزانین است. استراتژیست ، طراح و نویسنده ، کارهای وی در کتابهای LogoLounge ، Logoliscious و Los Logos برجسته شده است. او به عنوان هیئت علمی کمکی در مدرسه نمونه کارها شیکاگو خدمت می کند و مرتباً در وبلاگ هگزانین ، Zeroside می نویسد. تیم در توییتر را دنبال کنید .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *