Graphic Designs, Logo Blog

هدف آرم ها چیست و چرا مهم هستند؟

طراحی آرم در همه جا وجود دارد.

اکنون به اطرافم نگاه می کنم و می توانم به راحتی حداقل 10 آرم مختلف را بدون تلاش زیاد برشمارم … آنها در هر کجا که می رویم در اطراف ما پراکنده شده اند ، در فرهنگ و سبک زندگی ما جای گرفته اند. آنها بر تصمیمات ما تأثیر می گذارند ، با ما ارتباط برقرار می کنند و ارزش های یک شرکت را نشان می دهند ، و اغلب پر از معنی هستند …

Logo designs around the flat

اما واقعاً … هدف از یک آرم چیست ، و چرا آنها مهم هستند؟ این چیزی است که طراحان گرافیک و صاحبان مشاغل باید واقعاً قبل از کار روی هویت برند خود آن را درک کنند.

بیایید بحث کنیم…

هدف از یک آرم چیست؟

نقش اصلی یک آرم شناسایی… این را بخاطر بسپارید ، زیرا همه توصیه های دیگری را که می شنوید از بین می برد. شناسایی همان چیزی است که واقعاً مهم است. همین.

روندها می آیند و می روند ، ابزارها و تکنیک های طراحی تکامل می یابند ، آنچه که ما تصور می کنیم یک آرم است حتی ممکن است با گذشت زمان به شدت تغییر کند ، اما برای تمام ابدیت مهمترین هدف یک آرم همیشه این است – به شخص ، محصول ، تجارت یا خدمتی را که برای آن طراحی می کنید ، شناسایی کنید

The purpose of a logo design is to identify

این بدان معناست که شما به عنوان یک طراح (یا صاحب مشاغل) قبل از کار بر روی هر ایده ای برای درک کامل محیطی که در آن آرم مشاهده می شود ، نیاز دارید. رقبای برندها چه کسانی هستند و چگونه به نظر می رسند؟ کدام رنگ و نماد قبلاً متعلق به رقابت تثبیت شده است؟ چگونه می توانیم آرم را از هم متمایز کنیم تا تجارت از جمعیت متمایز شود؟

طراحی آرم یک ابزار استراتژیک است – هنری نیست.

طراحی آرم هنر نیست – افراد زیادی آنها را با هنر اشتباه می گیرند ، زیرا آرم ها یک شی بصری هستند.

نقش ما به عنوان طراح این نیست که چیزی را به زیبایی طراحی کنیم … و نه چیزی را طراحی کنیم که شخصاً خود مشتری یا مشتری را دوست داشته باشیم ، بلکه در عوض طراحی آرم باید به عنوان ابزاری استراتژیک تجاری تلقی شود که به شما امکان می دهد یک شرکت در جهان گسترده ای که در آن زندگی می کنیم شناسایی شود. البته ، یک آرم هنوز هم می تواند خوب به نظر برسد ، اما این باید یک عامل ثانویه باشد هنگام طراحی یک آرم . شناسایی در درجه اول قرار دارد.

طراحی آرم به معنای پنهانی احتیاج ندارد

طراحان (از جمله خودم) غالباً از همان ابتدا قصد دارند یک آرم پر از معنی را پر کنند ، اما نیازی به این مورد نیست – تمرکز باید بر روی شناسایی باشد. هر معنا یا ارتباطی از طریق تعامل با آرم با گذشت زمان همراه خواهد شد.

یک آرم جدید یک کشتی خالی است ( خرد حاصل از طراح Michael-Bierut ) ، و از روز اول برای تماشاگران معنی ندارد ، حتی اگر عمداً اضافه شده باشد. با گذشت زمان ، از طریق بازاریابی مداوم و تعاملات مشتریان با نام تجاری شرکت معنایی به آن اضافه می شود. برای درک واقعی منظور من از این کار ، نگاهی به تصاویر کنه و سیب زیر بیندازید و سعی کنید چیزی بیش از نمادهای خوب طراحی شده را تصور نکنید … غیرممکن است.

Apple and Nike Logos

خوب ، بنابراین اکنون ما این مسئله را پیدا کردیم ، بیایید بررسی کنیم که چرا آرم ها مهم هستند…

چرا آرم ها برای جهان اهمیت دارند؟

آنها چهره یک تجارت ، محصول یا خدمات هستند

وقتی شغلی را در ذهن خود به تصویر می کشید ، غالباً بلافاصله آرم را به تصویر می کشید ، خواه طاق های طلایی یک شرکت معروف فست فود باشد ، یا سیبی که نیش آن را نشان می دهد یکی از مارک های فن آوری مورد علاقه من است.

به همین ترتیب ، همانطور که با آرم های نایک و اپل در بالا مشاهده کردید ، بلافاصله آن را با خاطرات ، تجربیات و تعاملات خود با نام تجاری مرتبط می کنید.

تشخیص سریع مارک تجاری را ایجاد کنید

یک آرم خوب طراحی شده به یاد ماندنی خواهد بود و به مشتریان کمک می کند مارک را به خاطر بسپارند.

پردازش و حفظ فرم ها و رنگ ها برای مغز انسان آسان تر از کلمات است. این بدان معنی است که اگر هویت در بازار منحصر به فرد باشد ، یافتن و شناسایی مجدد شرکت برای خرید خدمات آن و توصیه به دوستان آسان است.

طراحی آرم بر تصمیمات ما تأثیر می گذارد

از همان روز اول ما یک کتابخانه بصری در ذهن خود ایجاد می کنیم و شروع به ارتباط قلم ها ، اشکال و رنگ ها با احساسات و اشیا specific خاص می کنیم.

به سادگی با دیدن یک آرم ، خواه ناخواه ما بلافاصله قضاوت خواهیم کرد ، و یک تجارت ، محصول یا خدمات را به روشی خاص درک می کنیم.

اگر فکر می کنیم شرکتی خیلی گران ، بیش از حد شرکتی ، خیلی سرگرم کننده یا بسیار رادیکال به نظر می رسد ، از آن اجتناب خواهیم کرد. به همین ترتیب ، اگر آرم (و هویت مارک ) به نظر می رسد نوع شرکت ، محصولات یا خدماتی است که به دنبال آن هستیم و مایل به ارتباط با آن هستیم ، ما به طور فعالانه با شرکت درگیر خواهیم شد و محصولات و خدمات آن را خریداری خواهیم کرد.

به همین دلیل ضروری است که آرم به درستی نشان دهنده تجارت باشد ، زیرا می خواهید مخاطبان مناسبی را جذب کنید.

این آرم انتظارات شرکت را تشکیل می دهد ، و اگر نتواند آن را برآورده کند ، یا اگر تجارت افراد نامناسبی را به خود جلب کند ، همه چیز شروع به پایین رفتن می کند – اتلاف وقت و پول در خدمت افراد که مشتری نمی شوند و به طور بالقوه حتی بررسی های ناخوشایند مشتریان ناامید – درست دریافت آرم مهم است.

طراحی آرم که برای Rocks & Road ایجاد کردم (به زیر مراجعه کنید) یک مثال عالی برای نحوه از طریق طراحی خوب آرم ، یک تجارت را به درستی نشان دهید.

Rocks and Road Logo Design

ایجاد اولین برداشت خوب

با تعداد زیادی مشاغل در جهان ، یک شرکت یک فرصت برای تحت تأثیر قرار دادن و جذب خود دارد. اگر طراحی آرم نتواند تماشاگران را در دنیای اینترنت امروزی تحت تأثیر قرار دهد ، رفتن به جای دیگر بسیار آسان است.

برخی از صاحبان مشاغل مسیر DIY را طی می کنند یا از طراحان آماتور کم هزینه استفاده می کنند ، در حالی که درک نمی کنند طراحی ضعیف چگونه می تواند برای آنها خسارت آور باشد وقتی برداشت های اولیه بسیار مهم است.

من این جمله را دوست دارم “هیچ چیز گرانتر از طراحی ارزان نیست” – این خلاصه ضررهایی است که شرکت با پذیرش ارزانترین و سریعترین مسیر متحمل شده است.

مقادیر تجاری و معنای اضافی را منتقل کنید

اگرچه هدف اصلی آرم ها هویت است ، اما می توان از آنها برای انتقال پیام ها و ارزش های مهم برند نیز استفاده کرد. فقط مطمئن شوید که آن را ساده نگه دارید … در حالت ایده آل فقط به یک ایده کلیدی پایبند باشید.

به عنوان نمونه ، طراحی آرم برای آمازون (نشان داده شده در زیر) ، در زیر نام خود لبخندی دارد و خوشحالی از دریافت چیزی را که واقعاً می خواستید ، به شما منتقل می کند. این رنگ مثبت با رنگ نارنجی پر جنب و جوش افزایش می یابد ، رنگی که من شخصاً آن را با گرما ، سرگرمی و آفتاب مرتبط می دانم. فراتر از چیزهای واضح ، لبخند یک پیکان است ، A را به Z متصل می کند ، نشان می دهد که آنها طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهند – بسیار هوشمندانه!

Amazon logo - Selling everything A-Z

به عنوان مثالی دیگر ، آرم شرکت تحویل FedEx ، در حالی که بلافاصله شرکتی و حرفه ای به نظر می رسد ، یک پیکان دارد که هوشمندانه در فضای سفید E و X پنهان شده است تا نمادی از سرعت و دقت باشد. (می توانید اطلاعات بیشتر در مورد داستان پشت آرم fedex را اینجا بخوانید).

FedEx Logo

با درک واقعی نقش یک طرح آرم ، شما قادر خواهید بود به جای ایجاد یک تصویر زیبا ، شناسه های تجاری قوی تری را برای کسب و کار ایجاد کنید.

دوست دارم نظرات شما را در این مورد بشنوم… مرا در توییتر پیدا کنید – اجازه می دهد صحبت کنیم. یا آیا مشتری بالقوه ای هستید که به دنبال طراح آرم هستید؟ در تماس باشید – اجازه دهید با هم کار کنیم .

کتاب الکترونیکی رایگان: نکات طراحی آرم از طرف Pro

این کتاب الکترونیکی رایگان را که من پر از نکات و توصیه های متخصص طراحی لوگو از برخی از بزرگترین طراحان آرم جهان ساخته ام ، از جمله کلاس آرون دراپلین ، مایکل بیروت ، دیوید آیری ، فون گلیچکا ، جیکوب کاس و بسیاری دیگر! نکات رایگان طراحی آرم را در اینجا بارگیری کنید.

50 expert logo design tips eBook

از این مقاله لذت می برید؟ در اجتماعی به اشتراک بگذارید!

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *