Graphic Designs, Logo Blog

نظریه گشتالت در طراحی لوگو

به عنوان بخشی از برنامه من برای سال 2017 برای ارائه محتوای مکرر ، من همچنین پست های مهمان از انجمن Logo Geek را می خوانم تا بینش و حکمت طراحی گرافیکی را که می توانم از آنها یاد بگیرم نیز به اشتراک بگذارم. این یک پست عالی وبلاگ مهمان از ایوان براون است که مدیر بازاریابی و بلاگر در DesignMantic است. در این پست ، او درباره نظریه گشتالت و نقش آن بحث می کند در طراحی آرم بازی می کند. امیدوارم مثل من لذت ببرید it

در دهه 1920 ، گروهی از روانشناسان آلمانی مجموعه ای از نظریه های ادراک بصری را ارائه دادند و تجزیه و تحلیل کردند که چگونه انسان اشیاhe مختلف را در یک کل منسجم یا گروهی با هم قرار می دهد ، در حالی که عناصر جداگانه ای به طور خاص در کنار هم قرار گرفته اند . کورت کوفکا ، ولفگانگ کوهلر و ماکس ورتهایمر بنیانگذاران برجسته مجموعه اصول و نظریه ها هستند که در مجموع با عنوان

The Gestalt Effect

از آن زمان ، کلمه Gestalt در طراحی بسیار پرتاب شده است. از کلمه آلمانی برای “شکل” ، الگو “،” ساختار “یا” شکل “گرفته شده است ، به کلیت چیزی اشاره دارد که از مجموع اجزای آن بیشتر است. در اصطلاح اصطلاحات روانشناسی ، گشتالت به اصول اساسی اشاره دارد که به ما در درک بصری نظم کمک می کند.

The Gestalt's Principle

طراحان اغلب کنجکاو هستند که چه اتفاقی می افتد وقتی چشمی کسی با طراحی او روبرو می شود و اینکه ذهن او نسبت به قطعه مشترک چه عکس العملی نشان می دهد. درک چگونگی تفسیر و درک یک طرح از دارایی های اساسی است که سلسله مراتب بصری و ارتباط دهندگان آرزوی داشتن دارند. این اصول عناصر اساسی برای ایجاد معنای بصری هستند ، به ویژه در زمینه طراحی آرم .

در اینجا یک دوره سقوط مبتنی بر طراح آرم برای کمک به شما در استفاده از اصول گشتالت در کار شما وجود دارد!

1 نزدیکی

وقتی عناصر مختلف نزدیک به هم قرار می گیرند ، تصور می شود که آنها به یک گروه تعلق دارند. به عنوان مثال ، در نظر بگیرید چگونه چشم ما از هسته مناسب استفاده می کند تا تشخیص دهید کدام حروف کلمات منفرد را در یک جمله تشکیل می دهند. فاصله زیاد بین حروف می تواند در مورد جایی که یک کلمه به پایان می رسد و کلمه دیگر شروع می شود کاملا گیج کننده باشد.

در مثال آرم IBM در زیر ، مغز ما هر یک از میله های افقی مجاور را با هم ترکیب می کند و یک تصویر واحد از آرم IBM ایجاد می کند. به همین دلیل است که وقتی به آرم IBM نگاه می کنیم ، به جای 8 خط افقی که با شکاف های یکنواخت در هم آمیخته شده اند ، سه حرف متشکل از خطوط افقی کوتاه می بینیم که روی هم قرار گرفته اند.

Gestalt Principle - Proximity - IBM Logo example

تا حدی به این دلیل است که ما بلافاصله شبح سه حرف را تشخیص می دهیم ، اما بیشتر به این دلیل است که تمایل داریم اشیایی را که نزدیک هم هستند مانند مجموعه ای از خطوط را به صورت گروهی درک کنیم. علاوه بر این ، بخشهای کوتاه “I” به طور قابل توجهی نزدیکتر از بخشهای بلند و کوتاه نوار افقی بالا هستند که فاصله بیشتری بین شکاف “M” و حروف “B” و “M” دارند. به همین دلیل است که “I” به جای نوار افقی بالا به عنوان یک واحد درک می شود.

نشان Unilever نیز به خوبی اصل گشتالت نزدیک بودن را تأیید می کند. از آنجا که تمام نمادهای کوچک در کنار هم قرار گرفته اند ، دسته حاصل به راحتی به عنوان “U” در علامت آرم خوانده می شود. با توجه به ذهنیت برند در پشت این آرم خلاقانه ، مارک تجاری به طرز دقیق و دقیق طراحی شده است تا 25 نماد پیچیده با هم را در خود جای دهد ، که هر یک از آنها جنبه مهمی از تلاش های مارک Unilever برای ارائه زندگی پایدار را امری عادی نشان می دهد.

Gestalt Principle - Proximity - Unilever Logo

از آنجا که شرکت “CMON” بخاطر تمرکز خود بر روی بازی های با کیفیت بالا ، شامل گیم پلی جذاب ، سرگرم کننده و مینیاتورهای شگفت انگیز ، مشهور است ، آرم آن از اجزای محبوب بازی برای ایجاد “N” و “C” آرم جدید استفاده می کند. منعکس کننده بازیگوشی است که آنها در تلاشند تا به زندگی بازی بازان وارد کنند!

Gestalt Principle - Proximity - CMON Logo

به همین ترتیب ، آرم مارک صادراتی “ترکیه: کشف پتانسیل” ، صنعت بی شماری را که در آن این شعار برند توسط شرکت های ترکی زنده می شود ، بازتاب می دهد. حتی برخی از کد های QR به داخل آن ریخته می شود تا پیچ و تاب فنی را به نشانه ورود خیره کننده تزریق کند.

Gestalt Principle - Proximity - Turkey Logo

2. قانون بسته شدن

اصلاح به معنای ساختن چیزی خاص ، به وجود آوردن چیزی یا واقعی ساختن چیزی است. این یک اصل سازنده است که به درک ما می رسد ، زیرا مغز ما قادر به ساختن اطلاعات بیشتر از آنچه در واقع برای منطق موافق است ، است. به همین ترتیب ، قانون بسته شدن توانایی مغز در تکمیل یک شکل یا شی را توصیف می کند ، حتی وقتی که کاملاً در آن نباشد یا بسته شود. ذهن انسان اهداف خسته کننده ای را طنز نمی زند ، یا به قول اصل اصلاح ، ذهن ما خلا theها را پر می کند.

بسته شدن می تواند به عنوان چسبی باشد که عناصر را به هم متصل می کند. این مربوط به گرایش انسان به یافتن و جستجوی الگوها است. راز دستیابی به یک بسته شدن کامل ارائه اطلاعات کافی است ، بنابراین چشم می تواند بقیه موارد را پر کند. اگر اطلاعات زیادی داده شود ، نیاز به بسته شدن کاهش می یابد ، در حالی که اگر مقدار زیادی از دست نرود ، چشم عناصر را به عنوان یک قسمت جداگانه درک می کند به جای یک کل.

Gestalt Principle - Closure - Ontaio Soccer Logo

بسیاری از آرم ها به دلیل استفاده از اصل بسته شدن گشتالت معروف هستند ، که به آنها امکان می دهد با استفاده از حداقل اطلاعات بصری رقمی را ارائه دهند. طراحی مجدد آرم Soccer Ontario توسط Brandfire (نشان داده شده در بالا) یکی از این موارد است. در آرم آنها ، ما پنج حلقه بیرونی را نشان می دهیم ، که نمایانگر پنج گروه ذینفع است – بازیکنان ، مربیان ، مسئولان مسابقه ، مدیران و داوطلبان – و تریلیوم مرکزی کلاسیک یک شکل توپ فوتبال 3-D را ایجاد می کنند ، حتی اگر واقعی وجود ندارد خط آنجا!

شاید پیکان مخفی در آرم FedEx یکی از مشهورترین نمونه های استفاده از فضاهای منفی باشد. به جای داشتن خطوط مرزی خاص خود ، از مرزهای “E” و “x” وام گرفته می شود.

Gestalt Principle - Closure - Fedex Logo

در سال 2005 دوباره طراحی لوگو شبکه ایالات متحده از فضای سفید بین حروف “U” و “A” برای ایجاد حرف S. استفاده می شود. به همین ترتیب ، آرم Girl Scouts با استفاده از فضای سفید چند شبح ایجاد می کند. ممکن است چند نگاه طول بکشد ، اما شما سرانجام در آرم باغ وحش پیتسبورگ به شیر سمت راست و گوریل سمت چپ کار خواهید کرد.

Gestalt Principle - Closure - Example Logos

3 اصل شباهت

اشیا with با ویژگی های بصری مشترک به طور خودکار مرتبط می شوند. هر چه بیشتر به نظر می رسند ، احتمال تعلق آنها به یک گروه بیشتر می شود. شباهت از چیزی که یک جسم است حاصل نمی شود بلکه از شکل ظاهری آن است. تشابه را می توان به روش های بی شماری از جمله شکل ، جهت ، ارزش ، رنگ و اندازه به دست آورد.

آرم مربوط به امنیت پاندا ایده تبدیل پیچیدگی به سادگی را با تمرکز بر راه حل به جای مشکل مطرح می کند. مفهوم طراحی مستقیم ، صادقانه و ناب است. این آرم با بازی در یک تصور خیالی از ویروس ها ، با استفاده از یک زبان خوش بینانه و نمادین که در تمام نقاط لمسی کار می کند ، چهره ای انتزاعی اما واقعی را تهدید می کند. این نه تنها انحراف خوبی از استعاره های محافظ و قفل معمولی مشاغل موجود در بازار نیست ، بلکه علامت ورود به سیستم را با کلمه کلیدی کاملاً پیوند می دهد و تصویر انتزاعی یک پاندا را در همان رنگ های مارک نشان می دهد.

Gestalt Principle - Similarity - Panda Logo

آرم موزه هنرهای معاصر لس آنجلس (MOCA) نیز نمونه جالبی است که مضمون اصل شباهت است. “C” تنها حرف مناسب است ، زیرا آرم به ترتیب مربع ، دایره و مثلث را برای حروف باقی مانده “M” ، “O” و A. جایگزین می کند. این احتمال وجود دارد که مخاطبان آنها تمایل به مشاهده “C” سیاه و سفید داشته باشند ”را به عنوان یک دورریز ، و همه اشکال رنگی را با هم گروه کنید ، حتی اگر در کنار یکدیگر نباشند. همانطور که ممکن است امتحان کنید ، درک “C” و مثلث به عنوان یک جفت و مربع و دایره به عنوان یک جفت دیگر یک فشار است ، حتی اگر این توالی منطقی در هر مورد دیگری اولویت داشته باشد. این همان اصل شباهت گشتالت در کار است.

در مثالی دیگر از Sun Microsystems ، نشان SUN فقط یک U و یک وارونه است که به صورت حلقه ای مرتب شده اند. با این حال ، هنگامی که با هم هستند ، “U” های برگشتی به نظر می رسد که کلمه “SUN” را در چهار طرف چهار ضلعی تشکیل می دهند و بخشی از یک آرم هستند.

Gestalt Principle - Similarity - Sun logo

4. چند پایداری

چند پایداری توانایی چشم ما برای دیدن دو چیز متفاوت است. هنگام مشاهده یک تصویر ، یک بیننده می تواند به طور همزمان تجربه های مختلفی داشته باشد ، زیرا تفاسیر بی شماری در این زمینه وجود دارد. با این حال ، هنر فریب در این واقعیت نهفته است که نمی توان هر دو تفسیر را همزمان دید. ذهن درگیر معضل دستکاری دو ایده است و به فکر جلو و عقب است که کدام یک است. ذهن سرانجام تصمیم می گیرد تا تفسیری غالب را ارائه دهد. هرچه بیشتر به تصویر غالب نگاه کنید ، مسیریابی چشم برای برداشت دیگر دشوارتر می شود.

یک مثال عالی و بی انتها ، علامت آرم کلوپ گلف اسپارتان است که مشخصات کلاه ایمنی اسپارتان و نوسان میانی گلف باز را با هوشمندی در همان تصویر نشان می دهد.

Gestalt Principle - Milti-Stability - Spartan logo

این طرح لوگو مینیمالیستی فوق العاده توسط طراح گرافیک ایتالیایی Gianni Bortolotti برای شرکت ED (Elettro Domestici) ایجاد شده است ، که حروف اول نام شرکت را در کنار هم ترکیب کرده و شکل پلاگین برق را ایجاد می کند (به نحوه استفاده چشم خود توجه کنید قانون تعطیلی برای ایجاد خودکار حرف “E” ، با وجود نداشتن مرز مشخص). این طراحی آرم نمونه ای عالی از چگونگی شکل و عملکرد می تواند به طور هماهنگ با هم زندگی کنند. معنی این که مغز شما ابتدا شاخه یا حروف را ثبت می کند روشن است.

هم آرم های “امید برای کودکان آفریقایی” و هم بوتیک جواهرات “اسنوت طاووس” از اصل چند پایداری استفاده می کنند تا برداشت های متعددی ارائه دهند. در مورد نمونه اول ، آرم به طور همزمان نقشه آفریقا و سایه های کمرنگ یک بزرگسال و کودک را نشان می دهد ، در حالی که برای آرم Snooty Peacock ، می توانید هم یک طاووس با پرهای باشکوه را باز کنید و هم یک زن با موهایی با مدل دقیق. . چه یک نبوغ!

Gestalt Principle - Milti-Stability - Example logos

5. قانون تداوم

عناصر همسو با یکدیگر از نظر بصری مرتبط هستند. به عنوان مثال ، خطوط تا آنجا که مداوم هستند به عنوان یک شکل واحد درک می شوند. هر چه بخشهای آنها نرمتر باشد ، احتمال درک به عنوان یک شکل واحد بیشتر است. اصل قانون تداوم را می توان در جایی مشاهده کرد که خطی یک شی را برش می زند ، کاملاً با یک عنصر ثانویه هماهنگ است و می تواند برای نشان دادن عنصر دیگری در ترکیب استفاده شود. چشمان ما به طور طبیعی از یک خط پیروی می کنند. وقتی یک شی را می بینیم ، به طور خودکار مجبور می شویم از طریق یک شی دیگر حرکت کنیم.

به عنوان مثال ، چشمان ما از C در Coca به Cola ادامه می یابد ، و از C در Cola تا L و A در کلمه ادامه می یابد. این کمک بینایی به حرکت چشم ما در کلمه کمک می کند!

Gestalt Principle - Continuity - CocaCola logo

تعجب آور نیست که روانشناسی بینایی برای یک زمینه احشایی مانند طراحی آرم بسیار ضروری است. اگر آماده اید که اصول روانشناسی قوی را در پروژه طراحی خود تزریق کنید ، هنگام ایجاد یک ترکیب ، به شباهت ، مجاورت ، زمین شکل و سایر اصول ذکر شده در بالا فکر کنید.

آیا طراحی های خیره کننده آرم را دیده اید که اصول گشتالت در آن بازی شود؟ ما خیلی دوست داریم بحث کنیم E Evan را در توییتر پیدا کنید EvanBrownDM یا @ DesignMantic یا با یان (Logo Geek) در @ Logo_Geek .

درباره نویسنده:

ایوان براون مدیر بازاریابی و وبلاگ نویسی در DesignMantic است ، ابزاری سازنده آنلاین آرم که می تواند به استارت آپ ها و SMB ها کمک کند تا طراحی آرم تجاری خود را انجام دهند. وی از سال 2008 در فضای رسانه های اجتماعی با تمرکز بر خدمات طراحی ، برنامه ریزی رابط کاربر ، مارک تجاری و سایر موارد در صنعت طراحی گرافیک کار می کند.

از این مقاله لذت می برید؟ در اجتماعی به اشتراک بگذارید!

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *