Logo Blog, Logo design tips

نحوه ارائه طراحی آرم

من اخیراً یک نظرسنجی برای انجمن توییتر Logo Geek انجام داده ام تا بتوانم بدانم بزرگترین مبارزات طراحان چیست. من از این تحقیق دریافتم که ارائه طرح های آرم محبوب ترین موضوعی است که مردم می خواهند درباره آن بیشتر بدانند. به همین دلیل من این پست وبلاگ را گردآوری کرده ام تا نحوه ارائه طرح های خودم را توضیح دهم ، که امیدوارم خوانندگان از آن یاد بگیرند.

اگر چیزی مثل من هستید ، وقتی نوبت به ارائه کار می رسد علی رغم اینکه می دانید تمام تلاش خود را کرده اید ، قبل از نشان دادن چیزی احساس اضطراب و ناامنی می کنید. منتظر و تقریباً منتظر طرد شدن فوری از مشتری … من آنها را قرمز از عصبانیت ، پاره کردن کارم و خواستار تغییراتی می دانم که کار سخت من را خراب می کند … (حتی پس از 10 سال تجربه…)

خوشبختانه در واقعیت هرگز برای من اتفاق نمی افتد. من همیشه آماده هستم و روندی دارم که تضمین می کند قسمت ارائه روند کار من هرچه بهتر انجام می شود. در بیشتر موارد ، اولین بار با طرح های من موافقت می شود ، یا با بازخورد سازنده ای روبرو می شوم که باعث بهتر شدن طرح ها می شود. پیو!

من از طریق تجربه آموخته ام که نحوه ارائه کار طراحی شما اگر نه بیشتر از مرحله طراحی فیزیکی مهم است.

نمی گویم من در این زمینه استاد هستم – در واقع ، من همیشه فرآیند خود را یاد می گیرم و اصلاح می کنم ، با این حال ، فکر می کنم توصیه های من در اینجا به دیگران کمک خواهد کرد.

اولاً: نحوه ارائه نشدن

بهترین راه برای بهتر شدن در کاری فریب دادن است … من این کار را بارها انجام داده ام و (سعی می کنم) از تجربیاتم بیاموزم. من مشتریانی داشته ام که با من مثل یک عروسک رفتار می کنند و می بینم که آنها از من برای خراب کردن طرح های زیبا استفاده می کنند! با این حال ، اکنون ، من می دانم که در واقع تقصیر من بود که به شیوه اشتباه ارائه می دادم …

در شغل روزمره خود در یک آژانس وب ، افراد جدیدی را دیده ام که همان اشتباهاتی را که من مرتکب شده ام مرتکب می شوند ، بنابراین من یک جلسه آموزش کوتاه با طراحان و مدیران حساب جدید برای کمک به رفع مشکل معرفی کردم. به عنوان بخشی از این جلسه ، من به طور خلاصه نحوه ارائه طرح را توضیح می دهم. با استفاده از یک منگنه به عنوان مثال (معمولاً به این دلیل که روی میز من یک عدد وجود دارد) ، من آن را به دو روش به آنها ارائه می دهم.

رویکرد ارائه یکی … h

ابتدا منگنه را روی میز می گذارم ، به آنها می گویم که من برای آنها یک منگنه طراحی کرده ام و سپس از “ نظر شما چیست؟”

Stapler - What do you think?

افراد معمولاً منگنه را بر می دارند به دنبال مشكلات و به دنبال چیزهایی هستند كه دوست ندارند. سپس آنها پیشنهادات خود را براساس اولویت شخصی شروع می کنند.

پرسیدن “شما چه فکر می کنید؟” قاتل ارائه است – از آن اجتناب کنید!

پرسیدن “نظر شما چیست؟” سوالی است که می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند و متأسفانه اولین سوالی است که اکثر مردم هنگام ارائه طرح به هر کسی می پرسند. آن را از واژگان خود حذف کنید – پرسیدن این س willال باعث ایجاد اسلایدی لغزنده می شود که در آن شما دیگر کنترل طراحی ها را از دست داده و هویت خود را خراب می کنید. مهم نیست که آنها چه فکر می کنند!

بگذارید منگنه را دوباره ارائه دهیم…

این بار من از طریق ویژگی های مبتنی بر اهداف صحبت می کنم. من توضیح می دهم که نگه داشتن آن در یک دست آسان است ، تهیه 20 ورق کاغذ بدون دردسر ، بارگیری مجدد آن آسان است و به گونه ای طراحی شده است که به راحتی با هزینه کم در واحد تولید می شود.

Presenting a design with features based on goals

سپس می پرسم “آیا شما موافق هستید که این هدف اهدافی را که بر سر آن توافق کردیم برآورده کند؟” این اغلب منجر به یک بله کاملا واضح می شود. این روش همچنین نوعی بازخورد را تعیین می کند – اگر به هر دلیلی به هر طریقی در رسیدن به اهداف نتواند بازخورد سازنده دریافت کنید که به شما در یافتن راه حل جایگزین (اغلب بهتر) کمک می کند. این همچنین به معنای کنترل شما بر طراحی همچنان ادامه دارد

این یک اختلاف بزرگ است. روش اول به این معنی است که شما با لیستی از تغییرات روبرو می شوید ، اما روش دوم با یک طراحی آرم مورد توافق

اکنون در مورد اینکه چگونه می توانیم این رویکرد را برای یک پروژه طراحی هویت واقعی استفاده کنیم صحبت می کنیم.

با یک خلاصه طراحی واضح شروع کنید

همیشه با یک خلاصه طراحی دقیق شروع کنید. اگر مشتری یکی از این موارد را به شما ارائه نمی دهد ، با پرسیدن س rightال های مناسب خود را ایجاد کنید. پس از ایجاد مختصر ، قبل از شروع به کار ، مشتری را مجبور به تأیید این موضوع کنید.

به عنوان بخشی از روند طراحی آرم ، با پرسیدن لیست مشخصی از اهداف ایجاد می کنم سوالات سپس من از مشتری می خواهم که این موارد را بررسی و تأیید کند ، و هر انتظار خاصی را که دارد اضافه کند. این روش اطمینان می دهد که من و مشتری از همان ابتدا در یک صفحه هستیم و چارچوبی را برای ارائه طرح ها در مراحل بعدی ایجاد می کنید.

برای جزئیات بیشتر در مورد ایجاد یک خلاصه طراحی ، به پست قبلی وبلاگ من نگاهی بیندازید: راهنمای یک طراح برای ایجاد یک خلاصه طراحی آرم .

با در نظر گرفتن اهداف طراحی کنید

طراحی گرافیک یک رویکرد تصویری برای حل مسئله است.

طراحی آرمی که زیبا به نظر برسد آسان است اما برای ارائه مشکلات و تأیید مشتری باید برای حل مشکلات و فکر کردن در مورد راه حل های تصویری مطابق با اهداف استراتژیک ، موافقت کنید.

در مورد طراحی هویت برند ، این به هدف قرار دادن مخاطب صحیح ، نشان دادن صحیح شرکت و نام تجاری آن و رقابت با رقبای مستقیم اشاره دارد. با داشتن اهداف به شما امکان می دهد تحقیقات متمرکز انجام دهید ، و تصمیمات موجهی در مورد طراحی بگیرید.

کار خود را بر خلاف اهداف بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که می توانید هر تصمیم طراحی شده را توجیه کنید.

با مثالهای واقعی ارائه کنید

آخرین بار کی آرم شرکت را روی یک کاغذ سفید ساده چاپ کرده اید؟ به سختی تصور می کنم به احتمال زیاد مردم فقط یک لوگو را می بینند که در موقعیت های واقعی زندگی استفاده می شود: در نمای بیرونی مغازه ، روی یک محصول ، قلم ، کیف ، ادبیات و غیره. بنابراین شما باید هویتی را که طراحی کرده اید ارائه دهید. در اینجا مثالی از نمونه کارهای خودم آورده شده است …

Lui Logo Design on Store front

وحشت نکنید. این بدان معنا نیست که برای آزمایش آرم خود باید هزینه چاپ آرم خود را کنید (اگر بودجه کافی بود خیلی جالب است!) در عوض ، می توانید با استفاده از ابزارهایی که در دسترس دارید از این الگو تقلید کنید. مثال فوق به راحتی در رایانه ایجاد شد و با اجازه دادن به مشتری من برای تجسم پتانسیل آرم جدید و ایجاد هیجان در مورد آن ، بسیار کمک کرد.

شما می توانید با استفاده از عکسهای خود از ابتدا طرحهای ساختاری خود را ایجاد کنید ، با این وجود راه حلهای از پیش ساخته شده خوبی وجود دارد که باعث تسریع در کار می شود. بیایید نگاهی به گزینه هایی بیندازم که خودم استفاده کرده ام…

از LiveSurface – یک افزونه Illustrator استفاده کنید

برای ارائه طرح های خود معمولاً از افزونه ای برای Adobe Illustrator استفاده می کنم به نام LiveSurface . به این ترتیب تصویر بیرونی مغازه را نشان دادم که در بالا نشان داده شده است.

LiveSurface یک برنامه Mac است که مستقیماً در Illustrator ادغام می شود و به شما امکان می دهد ایده های طراحی خود را در دنیای واقعی و بدون ترک رابط تصویرگر تجسم کنید. هزینه ماهانه کمی وجود دارد ، اما روش آن بسیار سریع و آسان است ، من آن را به عنوان برنامه اصلی خود برای این منظور قرار داده ام.

از مدل های مارک PSD استفاده کنید

تعدادی از شرکت ها و طراحان خارج از کشور هستند که ماکت های فتوشاپی از نام تجاری را ایجاد می کنند که می توانید به راحتی خریداری کنید تا کارهای طراحی خود را نیز اعمال کنید. مثالی اینجا:

Soul Somatic Stationery Design

اکثر این الگوها از اشیا smart هوشمند استفاده می کنند ، به این معنی که شما می توانید به راحتی محتوای آن را عوض کنید و بخواهید با تمام جلوه های مورد نیاز اعمال شده به طور خودکار روی تصویر اعمال شود. کافیست مدل های مارک تجاری PSD را در گوگل جستجو کنید و نمونه های زیادی را پیدا خواهید کرد… اینجا را کلیک کنید تا یک لیست خوب از تبلیغات رایگان مارک تجاری را که با این کار پیدا کردم مشاهده کنید!

از تصاویر و فتوشاپ رایگان Royalty استفاده کنید

وب سایت های تصویری رایگان مانند iStock Photo دارای طیف خوبی از تصاویر خالی از مارک تجاری هستند که برای استفاده از طراحی شما مناسب است. برای درج و تحریف دستی کارهای هنری خود باید از فتوشاپ استفاده کنید که کمی بیشتر از گزینه های فوق زمان بر است ، اما نتایج می توانند به همان اندازه چشمگیر باشند.

اسلایدها را با یادداشت آماده کنید

برای ارائه و رونمایی از طرح های آرم ، سندی ایجاد می کنم که می توانم از آن برای ساختاربندی بحث استفاده کنم.

من سند را با استفاده از InDesign طراحی می کنم و به عنوان PDF صادر می کنم زیرا ارسال آن از طریق ایمیل آسان است و می توانم اطمینان حاصل کنم که طراحی در همه رایانه ها خوب به نظر می رسد (پاورپوینت در مقایسه می تواند از کامپیوتر به رایانه کمی غیرقابل پیش بینی باشد).

من دیده ام که دیگران ارائه خود را به عنوان صفحات وب انجام می دهند که دارای همان نتیجه مطلوب است ، با این مزیت که می توانید سریع تغییراتی ایجاد کنید و همچنین می توانید دسترسی را کنترل کنید.

در مرحله ارائه ، من بین 3 تا 5 طرح آرم ارائه می دهم. سپس هر طراحی آرم در صفحه خود به صورت تمام رنگی نمایش داده می شود. در پایین سمت راست ، من یک نسخه کوچک تک رنگ را نشان می دهم تا نشان دهد چگونه طراحی به طور موثر در اندازه های کوچک و تک رنگ کار می کند. من همچنین شامل چند صفحه با تصاویر نشان دهنده آرم در زندگی واقعی است. هدف از این کمک به مشتری است که می تواند نحوه استفاده از آرم را تجسم کند.

با هر طرحی ، یادداشتهایی آورده ام که نحوه تصمیمات طراحی را برای رسیدن به اهداف توافق شده توضیح می دهد. اگرچه من در هنگام ارائه این موارد را توضیح خواهم داد ، اما اگر مشتری بخواهد در مورد کار طراحی پس از تماس با دیگران صحبت کند ، این موارد را در سند گنجانده ام.

در پشت این سند ، من یک صفحه را نشان می دهم که تمام طرح ها را در یک نمای واحد نشان می دهد. این به من امکان می دهد هر گزینه را جداگانه ارائه دهم ، سپس ارائه را با بحث در مورد مناسب ترین هویت به پایان برسانم.

پس از اتمام ، همه چیز را بررسی کرده و هجی می کنم ، سپس برای ارائه با مشتری آماده هستم!

ارائه آرم بزرگ!

در یک دنیای ایده آل ، من ملاقات حضوری با مشتری دارم. با این وجود ، طبق تجربه من ، مشتریانم فرسنگ ها یا در آن سوی دنیا فاصله دارند ، بنابراین این همیشه امکان پذیر نیست. در این موارد ، من یک تماس تلفنی یا اسکایپ ترتیب می دهم و از تصمیم گیرنده می خواهم که در تماس باشد.

طبیعی است که فکر کنیم ارسال ایمیل از طریق ارائه از قبل اشکال ندارد ، با این حال ، این مسئله را مشکل دانسته ام. مردم به طور طبیعی کنجکاو هستند ، بنابراین این طرح ها را بررسی می کنند ، آنها را با دوستان و خانواده خود به اشتراک می گذارند ، و قبل از اینکه فرصتی برای بحث در مورد هر چیزی داشته باشید ، آنها با لیستی از بازخورد بازمی گردند – اساساً کنترل خود را از دست داده اید.

من به شما توصیه می کنم هنگام ارائه تماس ، سخنرانی را ارسال کنید یا چند دقیقه قبل از زمان بندی تماس (من از WeTransfer برای این ، ارسال آن به خودم ، سپس نوشتن یک ایمیل از جمله لینک دانلود برای سرعت بخشیدن به کار – هیچ چیز بدتر از نشستن و انتظار برای انتقال پرونده ها نیست …)

در حالی که پرونده در حال بارگیری است ، من می خواهم صحنه را تنظیم کنم. من اهدافی را که بر سر آن توافق کردیم به مشتری یادآوری می کنم و توضیح می دهم که در هنگام ارائه از این به عنوان مرجع استفاده خواهم کرد. من شخصاً به مشتری یک نسخه چاپی می دهم تا به آن مراجعه کند.

در این مرحله ، من همچنین نحوه انتظارات من برای بازخورد را توضیح می دهم. واقعیت این است که هیچ وقت به هیچ کس نحوه بازخورد دادن آموزش داده نمی شود ، بنابراین اگر این کار را نکنید می توانید انتظار داشته باشید که بازخورد به طرق مختلف داده شود. با این کار شما کنترل خود را حفظ خواهید کرد و تمام تلاش خود را برای اطمینان از ساختار و بازخورد بازخورد انجام داده اید.

نحوه مکالمه به این صورت است:

“تمام طرح های ارائه شده امروز برای تحقق اهداف مورد توافق ما ایجاد شده اند ، بنابراین من در طول بحث به آنها اشاره خواهم کرد. آیا می توانم بپرسم که بازخورد تا زمان ارائه همه طرح ها باقی مانده است – به این ترتیب می توانیم همه آنها را با هم بحث کنیم. همچنین می خواهم تشویق کنم که بازخورد ارائه شده براساس اهداف است. نگران کار کردن در مورد راه حل نباشید ، در عوض به من اطلاع دهید چه چیزی صحیح نیست تا بتوانم یک راه حل جایگزین پیدا کنم. ”

منصفانه است که هنگام ارائه برخی بازخورد ها را انتظار داشته باشید ، به خصوص اگر مشتری تحت تأثیر قرار گرفته باشد. این را زیر نظر داشته باشید و یک یادداشت ذهنی داشته باشید. همچنین مراقب ارتباطات غیرکلامی باشید زیرا می توانید از این راه چیزهای زیادی بدست آورید. اگر اینها گیر افتادند ، به آنها یادآوری کنید که در پایان سخنرانی بحث مفصل تری خواهید داشت.

در پایان ارائه ، ما تنها صفحه نمایش را به نمایش می گذاریم که تمام طرح های بحث شده تا آن زمان را به نمایش می گذارد. در این مرحله می توانید گزینه ها را مورد بحث قرار دهید ، با اشاره به اهداف مورد بحث ، مشتری را تشویق کنید تا به دنبال مناسب ترین راه حل باشد. من معمولاً در این مرحله پیشنهاد می كنم كدام یك از آنها مناسب ترین و چرا است ، اما توضیح دهید كه همه گزینه ها جهت های مناسبی هستند.

گهگاه ممکن است مشتری با یک طرح موافقت کند و شما می توانید به سادگی تهیه کنید بر این اساس پرونده ها را طراحی کنید . بعضی اوقات ممکن است انتقادات سازنده ای داشته باشند ، به این معنی که می توانید طراحی را مطابق با آن بهبود بخشید و دومین تماس / جلسه ارائه را ترتیب دهید.

هر از گاهی ممکن است مشتری با بازخورد مشکل کند. آرام باش به سخنان آنها گوش فرا دهید ، زیرا آنها تجارت و مخاطبان خود را بهتر از هر زمان دیگری می دانند. یک سوال ارزشمندی که پیدا کرده ام استفاده از “چرا؟” است – سعی کنید مسیر مشکل را درک کنید تا بتوانید راه حلی پیدا کنید.

طراحی یک چالش است ، اما با اتخاذ این روش ، شما مسئولیت مرحله طراحی را حفظ می کنید و مشتری را بیشتر از نظر شخصی به اهداف متمرکز می کنید.

اگر از این توصیه استفاده می کنید ، به من بگویید که چگونه زندگی می کنید! یا اگر رویکرد یا پیشنهادهای بهتری برای چگونگی پیشرفت بهتر روند طراحی خود دارید به من اطلاع دهید. برای من ایمیل ارسال کنید یا مرا در توییتر اضافه کنید – من دوست دارم یک گپ بزنم. با تشکر از شما برای خواندن!

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *