Furniture

مصاحبه ای با ساگی هاویو

Sagi Haviv

چگونه تصمیم می گیرید مشتری به نشان کلمه یا نماد نیاز داشته باشد؟

وقتی مشتری می گیریم ، این یکی از اولین س questionsالاتی است که باید به آن پرداخته شود. و بندرت ابهامی وجود دارد. اساساً من با این فرض شروع می کنم که دلیل خوبی برای نماد وجود دارد. نمونه هایی از دلایل خوب وجود یک نماد عبارتند از: نام بسیار طولانی (مانند Chase Manhattan Bank ) ؛ نیاز به جمع کردن نهادهای مختلف ، مارک های فرعی یا بخش های مختلف (مانند موسسه Smithsonian یا کتابخانه کنگره ) ؛ یا نیاز به یک نماد بصری بصورت مختصر (مانند NBC ). بدون دلیل موجهی از این قبیل ، تمرکز باید بر روی نام موجودیت نمایندگی باشد.

Tchaikovsky Competition logo چایکوفسکی بین المللی مسابقه ، توسط ساگی هاویو (2010)

محبوب ترین موفقیت ها و شکست ها در حرفه طراحی شما چیست ، و از آنها چه آموخته اید؟

هنگامی که جورجیو آرمانی برای اولین بار آرم A / X جدیدی را که در آن طراحی کردیم نشان داد 2008 ، او آن را کاملا رد کرد. با این حال ، فهمیدیم که علامت جدید بین جلسات با عجله روی یک کاغذ سفید به او ارائه شده است. افراد A / X سپس برای دومین بار به او مراجعه کردند (که تقریباً هرگز این کار را نمی کنند) در حالی که کل نمایش ما نشان آرم را در برنامه هایی مانند تبلیغات مجله ، جلوی فروشگاه ها و بیلبوردها نشان می دهد. سپس بلافاصله آن را تأیید کرد. این تقریباً شکست به من آموخت که در تجارت ما ، ارائه همه چیز است.

Armani Exchange logo

Armani Exchange logo آرمانی Exchange ، توسط ساگی هاویو (2008)

تفاوت بین طراحی آرم و سایر رشته های طراحی گرافیک چیست؟ من نمونه کارهای طراحی زیادی دیده ام ، و گرچه آنها اغلب کارهای ویرایشی و گرافیکی بسیار خوبی دارند ، اما به نظر می رسد مارک عالی بسیار نادر است. دوست دارم نظرات خود را در این مورد بشنوم.

من خودم همیشه این را می بینم – نمونه کارهای عالی با کار آرم وحشتناک. به همین دلیل فکر می کنم این اتفاق بیفتد: جوشاندن چیزها تا ذات مطلق آنها بسیار دشوار است. همچنین ایجاد مرز بین سادگی و متمایز بودن ، در نهایت ایجاد چیزی منحصر به فرد و به یاد ماندنی اما به اندازه کافی ساده برای کار به عنوان یک شناسه موثر و مناسب برای مشتری ، یک چالش فوق العاده است. این پارامترها بسیار طاقت فرسا هستند و لزوماً همان مهارت لازم برای ایجاد سرمقاله یا طراحی اطلاعات موثر نیستند.

Milwaukee Institute logo میلواکی انستیتوی هنر و طراحی ، تالیف ساگی هاویو (2006)

چگونه مشتری خوب را توصیف می کنید؟ مشتری بدی است؟

یک مشتری خوب با شما مانند یک پزشک رفتار می کند و بنابراین به تخصص شما مراجعه می کند ، که نتیجه خوبی را تضمین می کند. مشتری بد می خواهد طرح های شما را گروه بندی کند.

Tupras logo توپرا ، توسط ساگی هاویو (2006)

چه می خوانید؟

برخی از موارد دلخواه من همیشه جرم و مجازات زیرا پیچیدگی های بزرگی را دربرمی گیرد ، و علی رغم طولانی بودن ، فوق العاده ساده و نمادین است. به دلیل ارتقا سطح خیال خود ؛ و > / ، که در آن ساموئل بکت نقد خود را نسبت به دین کاملاً پنهان کرده است.

Ron Brown Foundation logo بنیاد رون براون / شورای امور آفریقا ، تالیف ساگی هاویو (2004)

در این روزگار با تصاویر بسیار شلوغ و پر سر و صدا ، چگونه مشتری را متقاعد می کنید که به چیزی از سنت چرمایف و گیسمار برود؟

سوال خوبی است. آنچه به ما کمک می کند این است که وقتی به مشتری می گوییم که اصل آزمایش شده ما این است که انتخاب یک آرم موثر مربوط به چیزی نیست که شخص دوست داشته یا دوست نداشته باشد: این مربوط به آنچه مفید است می باشد. برای اینکه یک آرم کار کند – و برای مدت طولانی کار کند – باید ساده باشد. ما همچنین به مشتریان خود یادآوری می کنیم که آرم در کل ارتباطات شرکت نیست و همچنین اگر مارک به اندازه کافی ساده و مشخص باشد ، می تواند هر نوع درمان یا فیلتر را به خود اختصاص دهد. بنابراین قطعاً درجه خاصی از آموزش طراحی هویت وجود دارد که در گرفتن مشتری برای تصمیم گیری بهتر (و شاید بگویید تحصیل کرده) تصمیم می گیرد.

Conservation International logo بین المللی حفاظت ، توسط ساگی هاویو (2010) – هویت کامل در هویت طراحی شده

چه چیزی در مورد طراحی گرافیک باعث جذابیت شما و تبدیل شدن آن به زندگی / کار شما می شود؟

من مطمئناً جذابیتهای تجسمی دارم. شاید این ژنتیک باشد. اما فکر می کنم اشتیاق من به حرفه ام نه بیشتر مربوط به طراحی گرافیک است بلکه مسئله حل مسئله است. من فکر می کنم یک تیپ شخصیتی که شیفته یک مسئله در حال ارائه است و تا زمانی که به اندازه کافی حل نشود نمی تواند آرام بگیرد ، یک طراح هویت سازمانی طبیعی است. این من هستم.

Sagi Haviv ساگی هاویو

انیمیشن اکنون چقدر در طراحی لوگو نقش مهمی دارد؟

می کند و نمی کند. در دنیای دیجیتال امروز بسیار مهم است که یک لوگو متحرک باشد. اما خطری درگیر است: مارک باید به صورت ساکن کار کند و نمی تواند یک “قاب منجمد” از یک دنباله متحرک عالی باشد. ما دریافتیم که تا زمانی که مارک ساده و به یادماندنی باشد ، به طور حتم برای انیمیشن مناسب خواهد بود. به همین دلیل است که هنگام ایجاد Logomotion – نمونه کارها متحرک از علائم تجاری Chermayeff & Geismar – I متوجه شد که علائمی که شرکت ما در دهه 50 و 60 قبل از حتی انیمیشن در نظر گرفته بود (Chase ، Mobil ، PanAm) به راحتی و به طور طبیعی به عنوان علائم بعدی حرکت می کند.

Israel تصویرگری برای مجله چاپ ( هولوکاست تروما و هویت اسرائیل) ، نوشته ساگی هاویو (2010)

اگر بتوانید برای شخص یا شرکت خاصی هویت تجاری طراحی کنید ، چه کسی خواهد بود؟

Capital One Bank : این علامت نیمی از نایک ، نیمه سیتی بسیار پیچیده است ، به خصوص به یاد ماندنی است و در نهایت به نظر می رسد بومرنگ باشد که تصویر چندان مناسبی برای بانک نیست.

Capital One Bank logo آرم بانک یک سرمایه: “بسیار پیچیده ، به خصوص به یاد ماندنی نیست”

آیا هنگام طراحی قبل از کامپیوتر از مداد و کاغذ استفاده می کنید؟

همیشه رایانه به شما کمک نمی کند با انگیزه های خلاقیتان ارتباط برقرار کنید. یک مداد اراده می کند.

Balloon Museum logo بالون موزه ، توسط ساگی هاویو (2004)

چه فیلم / برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شما هستند؟

/ (دیوید لینچ) زیرا این یک نمایش کامل از تاریکی و نور به معنای عمیق ترین آن است. > بعد از چند ساعت (مارتین اسکورسیزی) زیرا از نظر من این تصویر نهایی شخصیت های دیوانه نیویورک است. (راب راینر) ، که تنها کمدی عاشقانه ای است که من اعتراف می کنم دوست دارم. (Jonathan Demme) زیرا بسیار خوشمزه است و سرانجام بیگانه (ریدلی اسکات) ، زیرا هنر و هنر تقریباً یکسان هستند.

Library of Congress logo کتابخانه کنگره ، تالیف ساگی هاویو (2009)


با تشکر فراوان از ساگی برای وقت گذاشتن ، و از همه کسانی که س sentال ارسال کردند. اطلاعات بیشتر از Chermayeff & Geismar & Haviv .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *