Furniture

مصاحبه ای با تام گیسمار

Tom Geismar

آیا طی این سالها رویکرد شما برای طراحی تغییر کرده است ، و اگر چنین است ، چگونه و چرا؟

من می دانم که گفتن این یک حرف کلیشه ای است ، اما ما واقعاً طراحی گرافیک و به ویژه طراحی لوگو را به عنوان یک فرایند حل مسئله مشاهده می کنیم ، فرایندی که مشابه آنچه در سایر رشته های مرتبط مانند معماری و مهندسی استفاده می شود بی شباهت نیست. وظیفه اولیه این است که بفهمیم و تعریف کنیم که چه موضوعاتی وجود دارد و اهداف باید چه باشد. با در نظر گرفتن این پیش زمینه ، ما تلاش می کنیم با استفاده از تخیل و اختراع هنری برای ایجاد چیزی به یاد ماندنی و معنی دار ، بهترین راه حل برای حل مسئله را پیدا کنیم. از این نظر ، رویکرد ما اصلاً تغییر نکرده است. روشی که ما در زمینه طراحی آرم برای بورس آرمانی و کتابخانه کنگره در سال 2008 دنبال کردیم اساساً همان روشی است که در دهه 1960 برای طراحی آرم برای چیس و موبایل انجام دادیم.

Xerox logo شرکت زیراکس لوگو ، 1963 ، توسط تام گیسمار

آیا فکر می کنید طراحی با تحلیل بازاریابی بیش از حد پیچیده شده است؟ آیا ما “بیش از حد” فکر می کنیم؟ آیا اساساً سادگی را فراموش کرده ایم؟

مسئله این نیست که “ما بیش از حد فکر می کنیم” ، این است که آیا ما تجزیه و تحلیل بازاریابی را به عنوان آخرین کلمه یا فقط به عنوان یک قطعه از پازل بزرگتر قبول می کنیم ، و تشخیص می دهیم که این فقط بازتاب آنچه بوده است بودن. از نظر طراحی لوگو ، نهادی با تعریف مشخص اهداف و آرزوهای خود کار را بسیار آسان می کند.

ترسیم روی کاغذ چقدر در روند طراحی شما نقش دارد؟

برای من ، طراحی روی کاغذ هنوز نقشی اساسی در طراحی من دارد ، اساساً به این دلیل که در ابتدای مرحله طراحی می فهمم ، این یک روش سریعتر برای آزمایش ایده ها و تغییرات ایده ها است. ترسیم نیز به من امکان می دهد اشکال خاصی را نشان دهم ، خصوصاً منحنی ها را که از نظر من برای کامپیوتر دشوار و دست و پا گیر است. و ترسیم به من امکان می دهد ایده یا مفهومی را پیشنهاد دهم ، در حالی که طراحی با رایانه خیلی سریع به یک شی to کاملاً مشخص منتهی می شود. مطمئناً ، هرگاه ایده کاملتر توسعه یابد ، رایانه راهی عالی برای مطالعه تغییرات رنگ ، فرم و غیره است.

National Geographic logo نشان National Geographic ، 2002

هنگام ایجاد یک آرم ، چه چیزی در تصمیم شما برای استفاده از علامت کلمه در برابر حروف در برابر نماد در مقابل نماد در مقابل نماد تصویری در مقابل انتزاع تأثیر می گذارد؟

تصمیم در مورد چگونگی دستیابی به طراحی آرم بسیار بستگی به نحوه تعریف موضوعات درگیر دارد ، از جمله نام ، نوع سازمان ، نحوه استفاده از نام و غیره. به عنوان مثال ، اگر مشتری دارید با یک نام کوتاه و متمایز ، شاید یک کلمه کلیدی بهترین روش باشد. در سال 2005 ما این رویکرد را با شرکت Hearst Corporation دنبال کردیم ، که دارای تعدادی بخش عملیاتی بود که همه از نام Hearst استفاده می کردند و به دنبال آن یک کلمه توصیفی مانند مجلات Hearst. بنابراین ما یک کلمه متمایز جسورانه برای Hearst و یک سبک متضاد برای توصیف کنندگان عمومی بعدی ایجاد کردیم.

Hearst logo نشان شرکت Hearst ، 2005

Hearst logo

آیا می توانید چند توصیه یا داستان جالب درباره فروش ایده به مشتری به اشتراک بگذارید؟

آرم ها چیزهای بامزه ای هستند. در ابتدا آنها فقط طرح هایی روی کاغذ هستند. سرانجام آنها تمام خصوصیات سازمانی را که نمایندگی می کنند تجسم می بخشند و اکثر مردم نمی توانند “طرح” را از طیف وسیعی از نظراتشان درباره سازمان جدا کنند. وظیفه دشواری که طراح با آن روبرو است تلاش برای کمک به مشتری است که ببیند آرم در نهایت چگونه ممکن است درک شود ، چگونه برای او کار خواهد کرد ، نه فقط اینکه “آیا آن را دوست دارند”. این درس را اوایل یاد گرفتیم وقتی اولین بار نماد Chase را به مدیران ارشد بانک ارائه دادیم. شخصی که در آن زمان رئیس بود گفت که تصمیم دیگران را نیز دنبال خواهد کرد ، اما شخصاً از آن متنفر بود و نمی خواست آن را روی سربرگ خود یا کارت ویزیت وی یا هرجای دیگر دفتر خود ببیند. شش ماه بعد در بانک با او برخورد کردیم. او یک سنجاق با نماد در برگردان خود و یک کراوات با نمادی که کراواتی را در دست داشت که خود الگوی نماد بود ، به دست داشت. از نظر وی ، مارک دیگر فقط یک طرح انتزاعی نبود ، بلکه نمایندگی سازمان او شده بود.

Chase bank logo آرم بانک Chase ، 1961

Chase bank logo

شما کار برای Mobil و PBS ، دو شرکت در دو طرف مخالف طیف سیاسی را به پایان رسانده اید. آیا مسئولیت یک طراح در نظر گرفتن شرکتهایی که برای آنها کار می کند و تأثیر آنها در جامعه است؟ چگونه با کار با شرکتی که از نظر فلسفی یا اخلاقی با آن مخالف هستید سازگار می شوید؟

شما باید برای افرادی که به آنها احترام می گذارید کار کنید. طی سالهای گذشته ما از کار در پروژه های مختلف امتناع کرده ایم زیرا از انجام این کار احساس ناراحتی می کنیم. اما موضوع یک مسئله پیچیده است. به عنوان مثال ، در ظاهر ، شاید به نظر می رسد Mobil و PBS در دو طرف طیف سیاسی قرار دارند ، اما طی سالهای زیادی که ما برای Mobil کار می کردیم (قبل از تصرف توسط EXXON) ، این پیشرفته ترین شرکت بزرگ نفتی بود ، به صراحت مواضع خود را بیان می کنند ، از طراحی خوب حمایت می کنند ، تبلیغات قابل توجه با منافع عمومی را انجام می دهند و در واقع یکی از مهمترین خیرات PBS به همراه بسیاری از موسسات فرهنگی و هنری هستند. به طور خلاصه ، ما به Mobil و افراد آن احترام می گذاریم ، حتی اگر همیشه با مواضع آنها موافق نباشیم.

Mobil Oil logo آرم شرکت Mobil Oil ، 1964

Mobil Oil logo

PBS logo PBS ( آرم ، سرویس پخش عمومی) ، 1984

آیا شما در سازمانهای غیرانتفاعی و همچنین سودآور کار می کنید و اگر چنین است ، تفاوت آنها با یکدیگر چیست؟

بله ، در واقع بسیاری از مشتریان اخیر ما سازمان های غیرانتفاعی یا دولتی هستند. توافق با مواضع آنها آسان است ، اما کار با آنها تفاوت چندانی با همکاری با یک سازمان سودآور ندارد.

Univision logo آرم Univision ، 1989

آیا شما آرم خاصی طراحی کرده اید که برش نهایی را ایجاد نکند یا فکر کنید قویتر از آنچه در نهایت مشتری انتخاب کرده است باشد؟

در موارد مختلف این اتفاق برای ما افتاده است. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا مشتریان خود را متقاعد کنیم تا از علامتی که به نظر ما قوی ترین است ، استفاده کنند ، اما به دلایل مختلف این همیشه پایان پروژه نیست. از طرف دیگر ، در حالی که ما گزینه های زیادی را مطالعه می کنیم ، سعی می کنیم هرگز طرحی را که نمی توانیم پشت آن بایستیم به مشتری خود ارائه دهیم.

National Aquarium logo آکواریوم ملی در آرم بالتیمور ، 1980

New York University logo آرم دانشگاه نیویورک ، 1965

آیا بعد از یک عمر کار در این زمینه ، آیا می خواهید در فضای فعلی طراحی ارتباطات ، یک طراح باشید؟

من خوشبختم که تمام زندگی کاری خود را به عنوان یک طراح گرافیک سپری کرده ام و عضوی از یک سازمان کوچک بوده ام که می توانم با شرکای با استعداد ارتباط برقرار کنم. به عنوان یک طراح مستقل ، چه در خودتان و چه در یک شرکت ، یک شخص در معرض افراد مختلفی است که در طیف وسیعی از فعالیت ها شرکت می کنند. اگر کنجکاو باشید ، می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. امروز این رشته بسیار گسترده تر از زمانی است که ما شروع به کار کردیم و این رقابت بیشتر است. با این وجود این فرصت ها برای کسی که در مورد دنیا کنجکاو است ، علاقه مند به تعریف و حل مشکلات و علاقه مند به طراحی است ، بسیار مناسب است.

Ivan Chermayeff, Tom Geismar, Sagi Haviv از چپ به راست: ایوان چرمایف ، تام گیسمار و ساگی هاویو

خیلی ممنون ، تام. با تشکر از کسانی که سوالات را ارسال کردند نیز شما خیلی بیشتر از آنچه نشان داده شده ژست گرفته اید ، اما افسوس که تام مردی شلوغ است و ما فقط می توانیم وقت زیادی از او بگذرانیم.

مرتبط مصاحبه با ساگی هاویو .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *