Graphic Design, Logo Blog

فقدان زمینه در جوامع طراحی

در ژوئن 2017 تصمیم به راه اندازی یک گروه فیس بوک Logo Design گرفتم به نام Logo Geek Community .

من فکر کردم این راهی عالی برای طراحانی است که به پادکست گوش می دهند (که تقریباً در همان زمان منتشر شد) درباره نمایش بحث کنید ، برای طراحی آرم گپ و بازخورد درباره کار آنها. من تصوری نداشتم که در کمتر از یک سال به جامعه ای متشکل از بیش از 4000 طراح آرم از سراسر جهان تبدیل شود …

در آن زمان من فقط شروع به عضویت در انجمن های طراحی کردم. من بیشتر از فیس بوک به عنوان راهی برای همگام شدن با دوستان و خانواده استفاده کردم. اما یک سال سریع جلو می روم و اکنون بیشتر زندگی دیجیتالی خود را در گروه های فیس بوک می گذرانم زیرا مکان های باورنکردنی برای ملاقات سایر طراحان مشابه از سراسر جهان هستند.

صادق بودن… اداره و تعدیل گروه بسیار دشوارتر از حد انتظار من بوده است…

من دعوا دیده ام … من قلدری دیده ام … من مجبور شده ام با آن مقابله کنم ، و باید مردم را ممنوع کنم. این دیوانه است که فکر کنیم بزرگسالان بزرگسال بیش از کسانی که بیشتر در مورد طراحی می دانند دست و پا می زنند ، و آنها همیشه می خواهند من نیز درگیر آن شوم … “نه متشکرم”.

تلاش برای حفظ کیفیت جامعه به مراتب دشوارتر است… آنچه شما نیاز دارید چند پست بی کیفیت در خبرمایه است و افراد دیگر پست و تعامل را متوقف می کنند.

متداول ترین پست بی کیفیت از طرف افرادی است که فقط به امید دریافت دنبال کنندگان Behance ، Dribbble یا Instagram پیوندهای خود را رها می کنند. چرا مردم فکر می کنند که نتیجه می دهد ، من هرگز نمی فهمم … اما متأسفانه این بسیار رایج است.

اما بدترین چیز … و چیزی که واقعاً مرا نگران می کند … حجم عظیم افرادی است که به سادگی یک طرح را همراه با “نظر شما” ارسال می کنند؟ بدون هیچ زمینه .

این یک اشتباه بزرگ است و دلیل این پست وبلاگ است.

چرا می پرسید do نظر شما چیست؟ ” یک سوال بد برای طراحان گرافیک است

من می فهمم که چرا مردم نظر دیگران درباره کار طراحی خود را می پرسند. این س goال اصلی است و اجتناب از آن دشوار است.

اما … وقتی در حال طراحی راه حل برای یک مشکل خاص هستید ، این بدترین سوالی است که می توانید بپرسید. اگر یک طراح هستید ، آن را از واژگان خود حذف کنید. در صورت درخواست بازخورد از طراحان دیگر از آن س askال نکنید … و مطمئناً هرگز از مشتری س askال نکنید ارائه طرح آرم .

پرسیدن آنچه دیگران فکر می کنند بازخورد زیادی برای شما به همراه خواهد داشت ، اما بسیار ذهنی و مفید نخواهد بود.

به افرادی خواهید رسید که “آن را دوست ندارند” فقط به این دلیل که قرمز است – کمترین رنگ مورد علاقه آنها. برخی ممکن است شکایت کنند که این کار خیلی ساده است زیرا آنها طراحی دقیق را ترجیح می دهند … و برخی دیگر ممکن است از فونت بدشان بیاید زیرا “خسته کننده و بی روح” است.

همه این بازخورد ذهنی است. برای شما مفید نیست و کاملاً بی ربط است.

اگر بازخورد مفید و واقعی می خواهید که به بهبود طراحی شما کمک کند ، باید زمینه ارائه دهید. زمینه واقعاً مهم است .

زمینه چیست و چرا مهم است؟

زمینه مشکلی را که می خواهید حل کنید و نحوه حل آن را توضیح می دهد.

اگر دیگران مشکل را درک کنند ، می توانند به شما بگویند که آیا طراحی بهترین راه حل است یا خیر. آنها همچنین می توانند اولویت های شخصی را جدا کرده و در عوض بر ارائه بازخورد سازنده ارزشمند تمرکز کنند که به شما کمک می کند بهترین راه حل ممکن را برای مشتری خود پیدا کنید.

از آنجا که زمینه برای بازخورد خوب ضروری است ، در Logo Geek Community ، برای کنترل کیفیت گروه ، همه پست ها به صورت دستی بررسی و تأیید می شوند. طرح هایی که بدون هیچ نوع زمینه ای ارسال شده اند ، قبل از اینکه توسط اعضا دیده شوند ، حذف می شوند.

من در این زمینه قاطع هستم زیرا بدون زمینه هیچ کس نمی تواند مشکل را درک کند. اگر آنها مشکلی را درک نکنند ، نمی توانند به شما کمک کنند ، مگر اینکه سوالات زیادی بپرسند.

جای تعجب است که از زمان شروع گروه ، بسیار دشوارتر از آنچه انتظار می رفت اعضا بتوانند هر نوع زمینه را در هنگام درخواست بازخورد ارائه دهند. فکر می کنم به صورت آنلاین به یک قاعده تبدیل شده است ، بنابراین درخواست آن یک شوک فرهنگی بوده است.

خوشبختانه اعضای اولیه قوانین را پذیرفتند و درک ارزش ارائه و درخواست زمینه را شروع کردند. با گذشت زمان بخشی از فرهنگ گروه شده است. اگر این من نیستم که زمینه بیشتری می خواهم ، شخص دیگری است. اعضا به سادگی عالی هستند!

با وجود این… حتی اکنون… به دلیل عدم ارائه زمینه ، پست گاه به گاه حذف می شود. اگر وقت داشته باشم با آنها گپ می زنم تا آنها آگاه شوند ، اما در بعضی موارد آنقدر درخواست طاقت فرسا بوده است که آنها به راحتی زحمت خود را برای ارسال مجدد نداده اند.

احتمالاً این به این دلیل است که آنها فقط برای تقویت منشی ارسال می کردند ، اما من واقعاً نگرانم که این به این دلیل است که آرم فقط بر اساس نام شرکت طراحی شده است و طراح با این آرم به عنوان یک کالای آرایشی برخورد کرده است.

من درک می کنم که تازه وارد به طراحی آرم ممکن است آن را به عنوان یک تمرین بصری سرگرم کننده ببیند ، با این حال ، یک آرم یک ابزار تجاری است که باید انجام دهد – باید تجارت را شناسایی کند و مخاطبان خاصی را جذب کند. یک طراح هرچه زودتر این موضوع را درک کند ، کار آنها بهتر می شود و با حل مشکلات واقعی ، قیمت های بالاتری نیز خواهند داشت.

طراحی بدون درک مشکل هنر است . این به کسب و کار کمک نمی کند. ایجاد یک آرم فقط بر اساس انتخاب های آرایشی شخصی متأسفانه ممکن است به شرکتی که برای آن طراحی شده آسیب برساند.

طراحی آرم برای ارائه همراه با متن

در بعضی موارد احساس می کنم کمبود زمینه ناشی از نداشتن یک مشکل مشخص و مشخص از روز اول است. مهم این است که شما قبل از شروع کار روی آرم ، جزئیات کسب و کار را درک کنید.

یک آرم هرگز نباید دکوراسیون باشد – این یک ابزار تجاری است. قبل از اینکه بتوانید یک تصمیم واحد بگیرید ، باید موارد زیر را درک کنید:

  • درباره تجارت. انها چه کسانی هستند. کاری که آنها انجام می دهند و غیره
  • چه کسی رقابت می کند.
  • چه کسی مخاطب مورد نظر است.
  • در صورت طراحی مجدد – دلیل تغییر.

می توانید این اطلاعات را با استفاده از پرسشنامه ، با مکالمه (تلفنی یا حضوری) یا تسهیل کارگاه استراتژی جمع آوری کنید. اگر قصد انجام نوعی کارگاه استراتژی را دارید حتماً هزینه آن را پرداخت کنید ( چارچوب اصلی از The Futur ابزاری ارزشمند در این سناریو است).

هنگامی که این اطلاعات را می دانید ، می توانید هنگام طراحی آرم خود تصمیمات آگاهانه اتخاذ کنید ، و هنگامی که طرح را برای بازخورد دیگر طراحان ارائه می دهید (و در نهایت وقتی آن را به مشتری نیز ارائه می دهید) می توانید این تصمیمات را توضیح دهید. این باعث می شود شما به عنوان یک طراح حرفه ای تر به نظر برسید و نشان می دهد که بیشترین توجه مشتری را دارید.

یک پست مثال برای دریافت بهترین بازخورد

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، برای دریافت بازخورد خوب از هر کسی که می خواهید کار خود را با متن از پیش تعیین کنید. شما باید بتوانید از تصمیمات خود پشتیبان بگیرید و همچنین باید س rightالات درست را نیز بپرسید.

در اینجا مثالی از آنچه در صورت جستجوی بازخورد ارسال می کنم وجود دارد.

سلام به همه! من روی آرم جدیدی کار کرده ام و نظرات شما را می خواهم.

Blue Inspiration یک مشاوره و نشریه علوم دریایی با تأکید بر تفسیر علوم دریایی برای عموم مردم است.

این آرم شامل یک مونوگرام B است که قصد دارد با نشان دادن پوسته و موج در یک نماد ، زندگی دریا را نشان دهد.

آیا احساس می کنید این راه حل به خوبی کار می کند؟ آیا چیزی وجود دارد که بتوان آن را بهبود بخشید؟

Blue Inspiration Logo Design by Ian Paget

در اینجا به چند مورد توجه خواهید کرد:

  • من مستقیم بوده ام و به دنبال بازخورد هستم.
  • من مختصراً در مورد کسب و کار ، خدماتی که آنها ارائه می دهند و مخاطبان هدف آنها توضیح داده ام.
  • من به طور خلاصه دلیل تصمیمات طراحی خود را توضیح دادم.
  • من عمداً آن را مختصر نگه داشته ام. من اطلاعات بسیار بیشتری دارم ، اما به وقت مردم احترام می گذارم – احساس می کنم این اطلاعات کافی برای دریافت بازخورد مورد نیاز من است و کوتاه و مستقیم آن احتمال وقوع را بیشتر می کند. اگر کسی س furtherال دیگری داشت ، می تواند بپرسد.
  • من یک نسخه از آرم را در پس زمینه سفید قرار داده ام. این اجازه می دهد تا هر کسی که می خواهد بازخورد دهد به درستی آرم را ببیند. همچنین ممکن است بخواهید تصاویر آرم مورد استفاده را در ماکت های مارک به اشتراک بگذارید ، اما برای هدف این پست وبلاگ ، من فقط یک تصویر را نشان داده ام.

با اتخاذ این روش ، بازخورد سازنده بسیار خوبی دریافت خواهید کرد که به شما در بهبود کار طراحی لوگو کمک می کند و توسط همتایان شما نیز مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

امیدوارم این پست مفید واقع شده باشد. من عذرخواهی می کنم که به نظر می رسد یک جنجال است (که همین است) اما من آن را نوشتم تا امیدوارم به مردم کمک کند بازخورد بهتری بگیرند.

اگر سوالی دارید یا می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بحث کنید ، یک توییت برای من ارسال کنید یا به انجمن فیس بوک بپیوندید. منتظر شنیدن افکار خود هستید.

از این مقاله لذت می برید؟ در اجتماعی به اشتراک بگذارید!

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *