Furniture

طرفدار آرم در مقابل عدم آرم

Lloyd Northover

Lloyd Northover یکی از بنیانگذاران جان لوید با یک قطعه مهمان وارد بحث شد هفته طراحی .

“به ما گفته می شود که مارک تجاری دیگر مربوط به آرم و طراحی نیست – بلکه مربوط به همه موارد دیگر است. این در مورد رفتار شرکت ها ، خدمات مشتری ، طراحی محصول ، عملکرد محصول ، محیط ها ، جوامع مشتری ، تجربه مشتری ، قدرت مصرف کننده ، ارتباطات یکپارچه است. البته که همیشه وجود داشته است … اما تردیدی نیست که این آرم نقشی اساسی در ساخت برند داشته و دارد.

[…]

“برای درک ارزش آرم ها ، جهان را بدون آنها تصور کنید. کوکا کولا بدون نشان واژه و هویت بصری آن – فقط یک نوشیدنی گازدار قهوه ای شیرین – چه چیزی خواهد بود؟ نایک را بدون تیک (تصور کنید) (همه محصولات ورزشی شبیه به هم هستند) تصور کنید ، و اپل را بدون سر و صدای جالب خود تصور کنید.

[…]

“به هیچ وجه اعتبار خود را به محققان ، تحلیلگران ، توسعه دهندگان استراتژی ، بازاریاب ها ، دانشمندان رفتار ، متخصصان تبلیغات و روابط عمومی ، مدیران وب و ارتباطات ویروسی اختصاص دهید ، اما لطفاً نقش طراحان نام تجاری را زیر پا نگذارید. طراحی شرکت آسان نیست ؛ برای ایجاد یک سیستم مارک تجاری که دوام خواهد داشت ، استعداد و تلاش زیادی لازم است. بنابراین ، اجازه دهید ما دست از طراحی آرم و آرم برداریم. بگذارید سهم اساسی طراح در ساخت مارک ها را جشن بگیریم. بگذارید به جای اینکه طرفدار لوگو نباشیم طرفدار لوگو باشیم. “
– جان لوید

Simon Manchipp به مقاله پاسخ داد از طریق Twitter :

“من طراحان را نمی زنم ، من س اگر را وارد کنیم! من می گویم که ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم! دفاع از ایجاد آرم ها موضوع را از دست می دهد – مطمئناً یک آرم ایجاد کنید ، اما موارد بسیار دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

“نایک را بدون تیک خود تصور کنید (همه محصولات ورزشی شبیه به هم هستند) ، اپل را بدون سر و صدای جالب خود تصور کنید.”

“توش محصول از طریق درخشش. اگر لپ تاپ بعدی Apple Air فاقد آرم باشد ، حتی خنک تر به نظر می رسد و به همان اندازه نیز به فروش می رسد. همانطور که گفته شد ، O2 / Orange / Vodaphone – جایی که محصول قابل انعطاف کمی وجود دارد – برای تمایز بسیار به مارک تجاری متکی است. Apple فقط یک پارامتر استدلال مفید نیست. این استثنا است ، نه قانون. “


از نظر ظاهری ، منچیپ و لوید اختلاف نظر دارند ، اما من اطمینان دارم که آنها موافقت خواهند کرد که اگرچه آرم ها می توانند مهم باشند ، اما نباید به آنها نگاه کرد انزوا در اینجا یکی از پروژه های Manchipp است که از موزاییک های مشابه برای شناسایی مارک استفاده می کند.

مقاله هفته طراحی کامل اینجا .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *