Furniture

شش طراح آرم نمادین

Graphic Icons

پل رند گفت ، “ارتباطات بصری از هر نوع … باید به عنوان تجسم شکل و عملکرد در نظر گرفته شود: ادغام چیزهای زیبا و مفید.” این نه تنها در مورد چگونگی به نظر رسیدن ، یا نحوه کار کردن ، بلکه در مورد چگونگی به نظر رسیدن و کار کردن با هم است. چه دانشجو باشید و چه یک طراح عملی ، مفید است که گهگاه به کارهای طراحان برجسته ای مانند رند نگاهی بیندازید. من نوشتم Graphic Icons: چشم اندازانی که به شکل گرافیک مدرن شکل گرفتند برای برجسته ساختن پیشگامان طراحی گرافیک ، از ال لیسیتسکی گرفته تا پائولا شر. هر یک از این ارقام الهام بخش و درسهایی برای همه طراحان است. در اینجا مواردی وجود دارد که به افزایش طراحی هویت شرکتی کمک کرده اند:

لستر بیل

1903–1969

لستر بیل اولین طراح گرافیک آمریکایی بود که آوانگارد اروپایی را با موفقیت در آمریکای بزرگ ادغام کرد و این کار را از طریق طراحی پوستر ، مجله ، بسته بندی و هویت خود انجام داد. بعنوان بخشی از New Deal در ایالات متحده ، Beall کمپین موفقیت آمیزی از پوسترها را برای حمایت از تلاشهای اداره برق دهیاری در روستا برای طراحی قدرت طراحی کرد. پوسترها ساده و گرافیکی با تصاویر مسطح بودند تا مخاطبان با تحصیلات کمی را به خود جلب کنند.

Graphic Icons پوستر اداره برق رسانی روستایی ، 1937؛ آرم شرکت بین المللی کاغذ ، طراحی شده با ریچارد راجرز ، 1960.

انتقال از شیکاگو به نیویورک در سال 1935 فرصت های جدیدی را برای بیل ایجاد کرد. طراحی هویت شرکتی – یک زبان بصری کامل برای یک شرکت ، با راهنمایی های دقیق در مورد نحوه استفاده از آن – اکنون یک رشته کاملاً ثابت است ، اما در آن زمان ، چنین نبود. Beall برای شرکت هایی مانند بیمه عمر عمومی Connecticut و Caterpillar Tractors هویت گرافیکی قوی و دستورالعمل های گسترده استفاده کرده است. کارهای وی برای International Paper دستورالعمل هایی را در مورد استفاده برای همه موارد – از جمله نامه نگاری ، وسایل نقلیه تحویل ، علائم ساختمانی و بسته بندی ارائه کرده است.

اریک نیتسچه

1908–1998

در سال 1955 ، General Dynamics ، پیمانکار صنایع دفاعی آرزو داشت که به جای سلاح و جنگ به عنوان یک عامل صلح دیده شود. مدیران برای ایجاد یک هویت جدید و جامع که برای تغییر افکار عمومی و شکل دادن به وجهه شرکت طراحی شده است ، به اریک نیتشه متولد سوئیس کنترل کامل را دادند. اگرچه این یک پروژه بزرگ آرم نبود ، اما ثابت شد که یک مطالعه موردی در طراحی شرکت های نوآورانه است. از آنجا که بسیاری از کارهای این شرکت ، مانند اولین زیردریایی اتمی ، کاملاً محرمانه بود ، Nitsche از نمادهای انتزاعی برای بیان مفهوم استفاده از فناوری نظامی برای اهداف صلح آمیز استفاده کرد. وی مجموعه ای از پوسترها را برای نمایندگی این شرکت در کنفرانس بین المللی ژنو در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی (کنفرانس “اتمها برای صلح”) طراحی کرد.

Graphic Icons پوسترهای مربوط به دینامیک عمومی ، 1955–1962.

او رنگهای واضح و فرم های هندسی را با تصاویر علمی ترکیب کرد و طرح هایی روشن و خوش بینانه ایجاد کرد (دو کلمه ای که شخصاً نیتسچه را توصیف می کند). این روش جدیدی برای ارائه اطلاعات علمی بود و تأثیر آن را می توان در سبک طراحی عصر فضا در اواخر دهه 1950 مشاهده کرد.

برای مستند سازی تاریخچه شرکت ، Nitsche آمريكاي ديناميك: تاريخچه شركت General Dynamics و شركت هاي قبلي آن ، يك كتاب 420 صفحه اي كه داراي تصاوير تجسمي است. این طرح باعث افزایش طراحی کتابهای غیر داستانی شد و امروزه نیز به طراحان الهام بخش است.

پل رند

1914–1996

پل رند در طراحی تبلیغات ، مجله ها و کتاب ها تسلط داشت ، اما او بزرگترین نشان خود را در زمینه هویت شرکتی برجای گذاشت. یکی از معروف ترین آرم های او برای IBM بود – پروژه ای که به عنوان همکاری با معمار الیوت نویس در سال 1956 آغاز شد و بیش از 20 سال انجام شد. رند می دانست که شرکت محافظه کار باید از طریق پیشرفت طراحی هدایت شود. اولین قدم او تغییر شکل حروف موجود در IBM serif serif بود ، اما تنها در سال 1972 بود که نوارهای افقی را که هنوز هم برای آشنایی بیشتر با یکدیگر ترکیب می کند ، ترکیب می کند تا سه حرف را بهتر متحد کند. علاوه بر آرم ، وی بسته بندی IBM ، مواد بازاریابی و گزارش های سالانه را طراحی کرد. رند مسئول برخی از آرم های شناخته شده شرکت های آمریکایی از جمله Westinghouse ، ABC و United Parcel Service بود.

Graphic Icons “Eye Bee M ”rebus ، 1981 ؛ بخشی از IBM Look ، کتاب راهنمای طراحی شناسایی شرکت ، 1972 ؛ جلد کتاب راهنمای شناسایی گرافیک Westinghouse ، 1961.

طراحی تنها استعداد رند نبود. شاید مهمتر: مهارت او در متقاعد کردن مدیران شرکت ها برای اینکه طراحی دارای ارزش است ، و اینکه باید با رشد و توسعه شرکت ها تکامل یابد.

ایوان چرمایف و تام گیسمار

چرمایف: 1932–؛ Geismar: 1931–

در سال 1960 ، چرمایف و گیسمار پیشنهادی را ارائه داد ایده رادیکال: یک آرم شرکتی ، برای بانک Chase Manhattan ، که بر اساس فرم نامه ها یا یک تصویر قابل تشخیص نیست. طراحی آنها ساده بود – چهار گوه به دور یک مربع چرخیدند تا یک هشت ضلعی تشکیل دهند – اما با مقاومت روبرو شد ، زیرا در آن زمان هیچ شرکت بزرگ آمریکایی آرم انتزاعی نداشت. و دقیقاً به همین دلیل است که طراحی چرمایف و Geismar کار کرده است. از رقابت برجسته شد و به یک نماد شناسایی تبدیل شد که با چیس پیوند ناگسستنی داشت. به زودی ، شرکت های دیگر نیز با آرم های انتزاعی خود از این روش پیروی کردند.

Graphic Icons آرم Chase ، 1961 ؛ علامت گذاری برای 9 خیابان 57 خیابان ، شهر نیویورک ، 1972 ؛ لوگوی Mobil ، 1965.

اما چرمایف و گیسمار خود را به سبک خاصی محدود نکرده اند. برای آنها ، طراحی حل مشکلات است ، و آنها بدون توجه به فرم ، بهترین راه حل را دنبال می کنند. آنها بیش از 100 هویت شرکتی برای مشتریانی مانند PBS ، بارنیز نیویورک و پان آم طراحی کرده اند. برای Mobil Oil ، چرمایف و Geismar یک آرم ساده از نوع هندسی ایجاد کردند تا دایره ها و سیلندرهای طرح های پمپ بنزین را تکرار کند. با تشکر از یک حرکت ساده – تنظیم “o” با رنگ قرمز – آرم Mobil نمادین باقی مانده است.

بیش از 50 سال پس از شروع کار ، شرکت همچنان قویتر است. شریک ساگی هاویو به عنوان رئیس شرکت پیوست و این شرکت اکنون چرمایف نامیده می شود. & Geismar & Haviv. و آنها به حل مشکلات ادامه می دهند.

والتر لاندور

1913–1995

والتر لندور تصور نمی کرد که هنر به عنوان یک هنر باشد. این ارتباط بود. او دائماً با آزمایش طرح بسته ها درست در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی و جویا شدن نظرات مستقیم از خریداران ، به دنبال راه هایی برای درک بهتر مخاطبان خود بود. او مبتنی بر تحقیقات مصرف کننده طراحی را آغاز کرد – و Landor Associated را ایجاد کرد ، یکی از موفق ترین آژانس های تجاری در جهان.

Graphic Icons هویت آلیتالیا ، 1969 ؛ لوگوی Levi’s ، 1969.

روزهایی که کارمندان فروشگاه محصولات را توصیه می کردند گذشته است – او می دانست که بسته خود باید پیام را از طریق تأثیر قفسه قوی ارسال کند. لاندور به دنبال برقراری ارتباط عاطفی بین مارک ها و مصرف کنندگان ، طراحی گرمتر و قابل دسترسی تر را نسبت به مدرنیسم خنک تر سوئیس که در آن زمان محبوب بود ترجیح داد. مارک های متنوعی مانند Levi’s ، Coca-Cola ، Bank of America ، Alitalia و صندوق جهانی حیات وحش جهانی از تخصص والتر لاندور و میراث تحقیقات و استراتژی وی همچنان بهره مند شد.

مایکل بیروت

1957–

“من یک انسان خلاق را تحسین می کنم که منتظر الهام یا سکته مغزی نبوغ نیستند ، اما می توانند هر روز در محل کار خود ظاهر شوند و بهترین کاری را که می توانند انجام دهند” ، می گوید مایکل بایروت ، شریک دفتر نیویورک پنتاگرام .

Bierut به عنوان یک طراح هویت ، با توسعه مارک های جامع و همچنین مشاوره با شرکت هایی که نیاز به ظاهر تازه دارند ، بسیار عالی عمل می کند. برای فضای آوانگارد آکادمی موسیقی بروکلین (BAM) ، بیروت یک زبان بصری ساده و در عین حال پررنگ از نوع برش داده شده بزرگ ارائه داد ، که پیشنهاد می کند چیزی فراتر از افق هیجان انگیز باشد. این هویت همچنان یکی از شناخته شده ترین موارد در شهر نیویورک است.

Graphic Icons هویت ، نشانه و پوستر آکادمی موسیقی بروکلین ، 1995 ؛ کیف های خرید Saks Fifth Avenue ، 2006.

خرده فروشی لوکس Saks Fifth Avenue در طول سال ها از چندین نشان استفاده کرده بود و چیز جدیدی می خواست. بیروت به تاریخچه برند نگاهی انداخت و یک آرم منحنی از سال 1973 پیدا کرد که توسط تام کارناس طراحی شده است (و بخشی از هویت قبلی است که توسط رئیس قدیمی خود طراحی شده است ، ماسیمو ویگنلی ). برای طراوت بخشیدن به آن ، بیروت آرم را به صورت مربع قرار داد ، سپس آن مربع را به چند مربع کوچکتر تقسیم کرد که می توانست چرخانده و مرتب شود تا صدها الگوی مختلف ایجاد شود. ظاهر جدید که همیشه در حال تغییر است ، ضمن اینکه تازه و مدرن به نظر می رسد ، به میراث طولانی فروشگاه اشاره دارد.


با مجوز از آموزش Pearson و مطبوعات هلو .

جان کلیفورد نویسنده نمادهای گرافیکی: چشم اندازانی که شکل گرافیک مدرن را شکل دادند و مدیر خلاق شرکت طراحی NYC Think Studio ، با تمرکز بر طراحی هویت ، دیجیتال ، انتشارات و چاپ.

نمادهای گرافیکی برای خرید در دسترس است:

در در Amazon.com
در Amazon.co.uk

بخش دیگری از davidairey.com را با Jan Tschichold بخوانید .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *