Graphic Designs, Logo Blog

راهنمای تولید ایده های طراحی لوگو

مقاله زیر از Logset Designers Boxset گرفته شده است ، که بارگیری آن کاملاً رایگان است اینجا .


ارائه ایده کامل طراحی آرم می تواند یک فرایند چالش برانگیز باشد.

در حالی که هیچ مجموعه ای از فرمول سنگ وجود ندارد ، اما برای کمک به شما در تولید ایده ، چند ایده و روش مناسب برای من جمع آوری کرده ام.

اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم مهم است که شما درک درستی از آنچه یک آرم عالی ایجاد می کند درک کنید…

چه چیزی باعث ایجاد یک آرم عالی می شود

وقتی صحبت از طراحی آرم می شود ، شخصاً معتقدم هیچ قانونی وجود ندارد. همانطور که پل رند یک بار گفت ، “هدف اصلی آرم ها شناسایی … گفتن اینکه شرکت چه کسی است ، و این تنها کارکرد آن است”.

اگرچه قوانینی وجود ندارد ، تعدادی دستورالعمل اثبات شده وجود دارد که می توان از طراحان بزرگ گرافیک گذشته آموخت. این بدان دلیل است که می توانیم ببینیم کدام طرح ها بعد از 50-60 سال استفاده هنوز هم کار می کنند.

با نگاهی به طرح هایی که در طول زمان آزمایش شده اند ، می توان اصولی را دید که برای همه آنها صدق می کند. آنها…

هستند

  • ساده
  • به یادماندنی
  • مناسب
  • چند منظوره
  • بدون وقت

    بیایید نگاهی دقیق به معنای هر یک از اینها بیندازیم …

ساده

آرم هایی که در طول زمان آزمایش شده اند ، آرم هایی هستند که ساده هستند – برای اثبات این موضوع ، فقط به دنبال آرم های نایک ، اپل ، IBM و مک دونالد باشید.

همچنین مشاهده کرده ایم که طرح هایی که در آغاز کار پیچیده بوده اند ، به مرور زمان ساده شده اند تا به رسمیت شناخته شوند. استارباکس یک مثال عالی است.

Starbucks Logo Design Evolution

پل رند ، یکی از بزرگترین طراحان هویت در همه زمانها در کتاب خود فرم طراحی و هرج و مرج نظرات زیر را ارائه داده است ، که همچنین از این نسخه پشتیبان تهیه می کند.

“طرحی پیچیده ، آشفته یا مبهم مکانیزم خود تخریبی را در خود جای داده است. هیچ تصویری واقعی چیزی را که اکثر مردم تصور می کنند انجام خواهد داد. این فقط شناسایی را دشوارتر می کند و “پیام” را مبهم تر می کند. ”

به یاد ماندنی

یک آرم به احتمال زیاد در هر کاری که یک کسب و کار انجام می دهد استفاده می شود ، بنابراین ، شما می خواهید افراد آن را به رسمیت بشناسند و به خاطر بسپارند.

یادآوری از طریق سادگی حاصل می شود ، زیرا افراد اشکال ساده را سریعتر به یاد می آورند.

رنگ نیز در شناخت یک هویت نقشی حیاتی دارد. این در آزمایش توسط طراح گرافیک برزیلی پائولا روپولو ، که طرح های رنگی مارک های رد و بدل را عوض کرد .

او می گوید: “رنگ ها اولین چیزی هستند که در یک آرم مشاهده می کنید و سریعتر به مغز ما می رسند.” “سپس شکل ، آیکون ها یا تایپوگرافی یک آرم را می خوانید.”

برای به یادماندنی بودن ، لوگو و هویت مارک تجاری نیز باید از رقبا متفاوت باشد ، بنابراین حتماً تحقیق کنید. این یک تمرین ارزشمند است که یک سابقه بصری از آرم و هویت رقیب را ثبت می کند تا بعداً از طرح های خود استفاده کنید.

مناسب

یک آرم باید متناسب با تجارت و مخاطبان مورد نظر باشد.

به عنوان مثال ، اگر هدف شما قرار دادن کودکان است ، ممکن است از حروف متن دار و پررنگ استفاده کنید ، در حالی که این سبک برای یک شرکت حقوقی شرکتی مناسب نیست.

همه کاره

از هر دکمه گرفته تا ساختمان از آرم استفاده خواهد شد. این بدان معنی است که آرم طراحی شده شما باید به همان اندازه که 10 متر کار می کند با 10 میلی متر کار کند.

آرم همچنین باید در طیف وسیعی از سناریوها کار کند ، از جمله رنگ های مختلف پس زمینه. این بدان معنی است که آرم باید به همان اندازه موثر و به صورت تک رنگ کار کند (هر دو سیاه و سفید ) همانطور که به صورت تمام رنگی انجام می شود.

این آرم همچنین به صورت ایده آل امکان چیدمان و پیکربندی های مختلف را فراهم می کند تا اطمینان حاصل کند که آرم در هر کجا مورد استفاده قرار گیرد ، بهترین ظاهر را خواهد داشت.

به همین دلیل ، هنگام کار بر روی ایده ها ، نحوه کارکرد طرح در اندازه های مختلف را در نظر بگیرید. اگر طرح در اندازه های کوچکتر ناخوانا شد ، ببینید برای ساده سازی و اصلاح بیشتر طرح می توانید چه کاری انجام دهید.

بدون وقت

یک آرم موثر باید آزمون زمان را تحمل کند.

از استفاده از روندها خودداری کنید. شاید امروز عالی به نظر برسند ، اما به سرعت قدمت دارند. دیوید آیری نویسنده Logo Design Love در نظر خود در زیر به نکته خوبی اشاره می کند:

“روندها را به صنعت مد بسپارید – روندها می آیند و می روند ، و وقتی صحبت از تغییر یک شلوار جین است ، یا خرید یک لباس جدید خوب است ، اما در مورد هویت برند شما طول عمر مهم است. بسته را دنبال نکنید. برجسته باشید. “

بنابراین اکنون می دانیم که چه چیزی یک لوگوی عالی را ایجاد می کند ، اجازه دهید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانیم از این دانش برای شروع ایده های آرم استفاده کنیم …

جهت مشخصی داشته باشید

تهیه ایده بدون نقشه راه مشخص از مکانی که به آن می روید دشوار است ، بنابراین قبل از طرح هر ایده ای ضروری است که شما یک خلاصه طراحی آرم برای درک صحیح تجارت ، رقابت و مخاطب.

زیبایی شناسی درست را کشف کنید…

هنگامی که من برای اولین بار طراحی آرم را شروع کردم ، تمرکز خود را بر روی ایده های هوشمندانه قرار دادم – هرچه باهوش تر بودند ، بهتر … فکر می کردم که باهوش هستم ، اما در واقع اکنون می فهمم که این بهترین روش نیست.

من آموخته ام که به عنوان بخشی از فرایند طراحی ، شما باید راه حل مناسب ترین مورد را برای آن کسب و کار کشف کنید: “چیزی که دارای” احساس “مناسب و زیبایی شناسی مناسب برای چنین مشاغل است.

یک تمرین مفید فکری

چند سال پیش من خوش شانس بودم که می توانم با Myles Newlyn ، طراح پشت آرم های شرکت هایی از جمله Sky ، EE و Unilever ، وقت بگذارم و فقط چند مورد را نام ببرم.

او یک تمرین فکری را به من آموخت که قبل از کار روی هرگونه آرم انجام می دهد ، و من آن را بسیار ارزشمند دیدم ، بنابراین می خواستم این را با شما به اشتراک بگذارم…

جزوه ای را تصور کنید که از مشاغلی که برای آن آرم ایجاد کرده اید از درب منزل شما می آید. چجوری به نظر میرسه؟ چه حسی دارد؟ وزن کاغذ و پایان چیست؟ در ذهن خود تصویری از آنچه انتظار دارید ترسیم کنید.

آنچه شما از تجربیات شخصی خود ترسیم می کنید. به کجا سفر می کنید ، چه فیلم و تلویزیونی تماشا می کنید ، چه می خوانید و کجا می خورید همه به یک جعبه ابزار ذهنی از زیبایی شناسی و انجمن های بصری کمک می کند که می توانید از آن استفاده کنید ، بنابراین حتماً شگفتی های زندگی را تجربه کنید!

هر از گاهی به نظر من مفید است که شروع به ایجاد یک تابلوی خلق و خوی کنم تا کمی وضوح بیشتری به خودم بدهم و همچنین هنگام کار بر روی ایده های آرم خود چیزی برای مراجعه داشته باشم.

ایجاد صفحه خلق و خوی

برای ایجاد یک تابلوی خلق و خوی ، تصاویری را که “احساس” مناسب برای شرکت ، سپس همه آنها را در یک PSD بزرگ (یا PowerPoint یا سند اصلی ، هر آنچه برای شما راحت تر است) جای گذاری کنید.

فونت ها ، طرح ها ، تصاویر را با هم جمع کنید. هر نوع تصویری که زیبایی شناسی مناسبی داشته باشد.

به کتاب ها ، مجلات ، Google ، Pinterest ، Behance ، Dribbble و غیره نگاه کنید …

در این مرحله نگران ایده ها نباشید. فقط بر روی آنچه دارای ظاهر و احساس مناسب است و آنچه “احساس” مناسب دارد تمرکز کنید.

ایده های طراحی

در حال حاضر باید در مسیری که می خواهید طراحی کنید مشخص باشید. اما اکنون باید راه حل کامل را کشف کنیم!

برخی از طراحان مستقیماً به کامپیوتر می پرند. اما من می خواهم شما را تشویق کنم که از طریق فرآیند ایده پردازی روی کاغذ کار کنید.

آرون دراپلین چرا در این نقل قول کاملا توضیح می دهد:

“همیشه از روی کاغذ شروع کنید. در مورد آزادی ، سرگیجه و انسانیت یک طرح مداد چیزی آزاد کننده وجود دارد. سرعت آن زیاد است. غیرقابل پیش بینی بودن اتفاق پیش می آید. می توانید خیلی سریعتر از کاغذ روی صفحه سرد به جادو برسید. این یک چوب در خاک ، ذغال روی دیواره غار یا یک مداد در کتاب یادداشت شما است ، شما در حال استفاده از روش آزمایش ارتباط زمان ، فرمول سازی و اختراع هستید. ”

خیره شدن به یک کاغذ خالی می تواند دلهره آور باشد ، بنابراین من چند تمرین برای کمک به من در طول مسیر انجام می دهم …

نگاشت کلمه

نگاشت کلمات یک روش شگفت انگیز است که به شما کمک می کند تا به ایده های خارج از چارچوب فکر کنید.

با نوشتن کلمه ای مربوط به تجارت در وسط یک کاغذ شروع کنید. سپس از این خطوط کشیده و به همان اندازه که فکر کنید ، کلمات مرتبط اضافه کنید. (در صورت لزوم از اصطلاح نامه استفاده کنید).

به عنوان مثال ، اگر در حال طراحی آرم برای یک شرکت اجاره دهنده املاک هستید ، ممکن است با کلمه “نماینده املاک” شروع کنید سپس کلمات مرتبط مانند اجاره ، خانه ، خانه ، ملک ، آپارتمان و غیره را از کلمه “اضافه کنید” در حال حرکت ‘شما کلماتی مانند ون تحویل ، جعبه ، بسته بندی و نوار را اضافه می کنید.

Word Mapping: A useful Logo Design Generation Technique

همان تمرین را با تعداد کلمات مرتبط انجام دهید نیاز داشتن. این موارد می تواند به نام شرکت ، نوع محصولات یا خدماتی که ارائه می دهند ، برچسب تبلیغاتی آنها و غیره … هر آنچه احساس می کنید به شما کمک می کند تا ایده های خود را بیاورید.

پس از چند ساعت (یا اگر بودجه اجازه آن را بدهد) حداقل یک صفحه کامل از کلمات خواهید داشت. اکنون می توانید با استفاده از یک قلم برجسته کلمات خاصی را که احساس می کنید می توانند پایه های یک ایده عالی را تشکیل دهند ، بیرون بیاورید.

به عنوان نمونه ای از چگونگی کمک این تمرین به من ، هنگام کار بر روی آرم برای British Overland ، شرکتی که تعطیلات ماجراجویی را ارائه می دهد ، کار خود را با کلمه “British” آغاز کردم … و این در نهایت من را به کلمه “Lion” هدایت کرد. . این کلمه به من اجازه داد تا شیری را که با افتخار از طریق British Overland عبور می کند ، تصور کنم که پایه های طراحی نهایی آرم را تشکیل می دهد.

نگاشت تصویر

تمرینی دیگر که دوست دارم انجام دهم شبیه کلمه ورزش در بالا است ، اما به جای آن عکس می کشم. من نمادها ، اشکال و نمادها را ترسیم می کنم.

به عنوان نمونه ، وقتی که من برای Astro Blue Properties کار کردم ، یک آژانس املاک ، من یک موشک و سیارات را برای اشاره به کلمه Astro و خانه ای را به آژانس های املاک ترسیم کرد. با دیدن آن روی کاغذ فهمیدم که می توانم شکل موشک را با شکل خانه ترکیب کنم و یک راه حل واقعا موثر برای تجارت ایجاد کنم.

Astro Blue Properties logo on a mug

آیا می توانید داستانی تعریف کنید؟

در این مختصر ممکن است دریابید که می توانید از چیزی برای بیان داستان به روشی تصویری استفاده کنید.

به عنوان نمونه ، اخیراً روی آرم مشاغلی به نام Soul Somatic کار کردم که نوعی ارائه می دهد درمانی به نام Somatic Experience (SE) که برای کمک به بهبود ضربه و سایر اختلالات مربوط به استرس طراحی شده است.

SE درمانی با درخواست از فرد برای توجه به بدن خود و نام بردن از احساس به کار می رود. به عنوان مثال ، تنگی که هنگام صحبت از یک رویداد استرس زا در بدن خود احساس می کنند. هنگامی که فرد از این رویداد صحبت می کند ، داستان ، احساسات ، افکار ، تصاویری را که به ذهن متبادر می شود دنبال می کند ، اما با تغییر و حرکت در بدن ، مدام به احساسات برمی گردد.

هدف از این روش درمانی یافتن نکته ای است که مشتری می تواند بر شوک آسیب زا غلبه کند ، و از او خواسته می شود تا برای مبارزه آنچه که سیستم عصبی مرکزی در زمان وقوع قادر به انجام آن نیست ، بدنبال نبرد یا پرواز بدن خود باشد. انرژی آسیب زا را آزاد کرده و به هماهنگی برگردید.

Soul Somatic logo on tote bag پزشکی که این روش درمانی را ایجاد کرده اشاره می کند که فرهنگ های باستان دارای سیستم های درمانی هستند که از طریق انرژی SE از انرژی طبیعی بهبودی بدن استفاده می کنند. به همین دلیل این آرم از جنگل های بارانی آمازون مستقیماً از جوامع بومی الهام گرفته شده است.

با مشاهده سرامیک های قبیله ای ، رنگ بدن ، لباس های سر و هنرهای قبیله ای متوجه شدم که از نمادها مانند چرخش مانند انرژی استفاده می شود ، همچنین از رنگ های روشن و جسورانه استفاده می شود. این یک مرجع اصلی برای طراحی نهایی آرم شد.

جدا از ایجاد یک نماد نوع قبیله ای ، می خواستم اطمینان حاصل کنم که آرم به طریقی ارتباط مستقیمی با SE دارد.

برای دستیابی به این هدف ، ایده های مربوط به تجربه آسیب روحی را کاوش کردم ، سپس برای بار دوم دوباره آن را تجربه کردم. این کار با استفاده از 2 چرخش انجام شد. اولی نشان دهنده آسیب اصلی است ، سپس همان شکل تکرار می شود تا نشان دهد که این رویداد برای بار دوم تجربه می شود. سپس خطوط مانند تابش آفتاب از چرخش دوم به بیرون درخشان می شوند تا نمادی از آزاد شدن درد و درمانی باشد.

Soul Somatic Therapy Logo Design

طرح همه چیز

هنگام طراحی ، به یاد داشته باشید که هیچ کس قصد دیدن آن را ندارد. این به سادگی روشی برای بیرون انداختن ایده ها است ، بنابراین همه چیز را ترسیم کنید… حتی ایده های زباله.

شما غافلگیر خواهید شد که وقتی یک چیزی روی کاغذ دیدید که در ذهن شما خسته کننده یا احمقانه به نظر می رسد ، ممکن است متوجه شوید که در واقع پتانسیل بالایی دارد ، بنابراین اجازه دهید این ایده ها روی کاغذ رشد کنند. بنشینید و به آنها فکر نکنید … فقط نقاشی بکشید و به طراحی ادامه دهید keep

ممکن است در نهایت صدها ایده را ترسیم کنید ، اما ادامه دهید تا اینکه تعداد انگشت شماری از ایده ها را داشته باشید که دارای پتانسیل واقعی برای پیشرفت بیشتر هستند. فقط وقتی یک راه حل دارید متوقف نشوید ، به آزمایش و کاوش ادامه دهید. در صورت نیاز چندین روز را صرف این کار کنید.

نیازی نیست کاملاً نقاشی بکشید یا یک هنرمند باشید. تمام آنچه در این مرحله روی کاغذ گذاشته می شود ، ایده های اساسی است.

در زیر یک عکس کمی صحنه دار است ، اما ورق بزرگ کاغذ را می بینید؟ من چندین صفحه ایجاد می کنم که برای هر پروژه چیزی شبیه به این است.

Ian Paget sketching logo design ideas


مبارزه با بلوک خلاق

مگر اینکه دیوانه وار استعداد داشته باشید ، ارائه یک آرم اصلی و ساده که به درستی نمایانگر تجارت باشد و از رقابت نیز متفاوت باشد ، واقعاً بسیار سخت است.

از آنجا که دشوار است ، این بدان معناست که شما مرتباً احساس خواهید کرد که هیچ پیشرفتی ندارید یا به یک بلوک خلاقانه برخورد کرده اید ، و تمام روز را صرف طراحی کنید تا فقط بدون یک ایده خوب به انتهای روز برسید.

اما نگران نباشید mess کثیف بودن گل و لای کاوش و آزمایش ایده ها همه بخشی از این روند است. ممکن است صدها خط خطناک وحشتناک داشته باشید ، اما … آنچه شما نیاز دارید یک ایده باور نکردنی است. ادامه دهید تا آن را پیدا کنید.

اگر فکر می کنید کاملاً از نظرات خسته شده اید ، کمی استراحت کنید.

به پیاده روی بروید. کمی استراحت کن. یک بازی انجام دهید. شستشو را انجام دهید در صورت نیاز روی آن بخوابید. با دیدی تازه باز خواهید گشت. حتی ممکن است دریابید که در طی مدتی به دور از فشار کار ، ایده های غیر منتظره ای را در سر می پرورانید … بنابراین برای هر موردی یک کتابچه را در جیب پشت خود نگه دارید!

ایده ها می توانند از مکان های عجیب و غریب ارائه شوند ، بنابراین تسلیم نشوید! به روند اعتماد کنید.

اگر از این پست لذت بردید ، حتماً مجموعه جعبه طراحان آرم ، که بارگیری آن کاملاً رایگان است.

The Logo Designers Boxset

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *