Furniture

انسان و مارک او ، 1970

مرد و نشان او عنوان برداشت های شماره سه از فوریه 1970.

هر شماره برداشت یک موضوع خاص داشت و برخی از مشهورترین طراحان استرالیا برای این پروژه سفارش داده شدند. این شماره دارای علائم تجاری و نمادهایی است که توسط طراح گرافیک فقید آمریکایی طراحی شده است Les Mason (1924–2009) که در سال 1961 از لس آنجلس به ملبورن نقل مکان کرد.

این یک خواندن جالب است که برخی از مطالب در زیر دوباره تایپ می شود.

مرد و نشان وی: اخیراً یک نمایش تلویزیونی در سه برنامه زن و شوهر در یک بازی مرتبط با کلمات شرکت کرده است که نشان دهنده سازگاری عاطفی یک زن و شوهر است. MC یک کلمه می گفت ، سپس هر شرکت کننده باید بلافاصله اولین کلمه ای را که به ذهنش خطور می کرد یادداشت می کرد. از جمله این کلمات کلمات “پنگوئن” و “پوسته” بودند. وقتی نام اولی ذکر شد ، سه نفر از مردم “کتاب” را نوشتند. مورد آخر پنج پاسخ با عنوان “بنزین” آورد. این نتیجه ممکن است چیزی در مورد سازگاری ثابت نکرده باشد اما اثبات غیرقابل فسخ اثری است که علائم تجاری می توانند در ناخودآگاه عمومی ایجاد کنند.

علائم سرامیک

حفاری ها نشان داده است که بیش از 2000 سال پیش آجرهای سفالی و کاشی های سقف از مناطق بین النهرین و مصر قبل از پخت نشانه هایی بر روی آنها وجود داشته است. اینها نام صنعتگری را که محصولات و کارخانه را از مبدا آنها ساخته است اعلام کردند. علائم مشابهی نیز در کاشی های سفالی رومی یافت شد (5). آنها معمولاً از حروف درون یک صفحه یا یک دایره تشکیل می شدند.

در ظروف خانگی معمولی مانند چراغ های نفتی و آمفورا نیز این نوع علائم تجاری و سایر نمادها روی آنها حک شده است. شیشه های شراب با ارزش Thasos علائمی را نشان می داد که دلفین ها و تیراندازان را به زانو در می آورد (20) ، در حالی که آمفورهای رودس همیشه یک نماد گل رز داشتند.

یک نوع چراغ روغنی مخصوصاً خوب که در مناطق بسیار گسترده ای یافت می شد ، نام Fortis در بالای علامت تاج گل حاوی برگ خرما حک شده بود (1). بدیهی است که این فروشنده سالیان زیادی فروشنده بود تا اینکه نسخه های ارزان قیمت از استان ها علامت تجاری Fortis را تصاحب کردند و بازار را تحت فشار قرار دادند.

علائم سرامیکی معروف دیگر علائمی است که در ظروف چینی Sevres فرانسه در قرن هجدهم و بعد یافت می شود. پادشاه فرانسه در چینی Sevres انحصار داشت زیرا فقط کارخانه های متعلق به وی مجاز به ساخت آن بودند. هر قطعه با دقت با علامت مشخص می شد که نشان می داد پادشاه در آن زمان قدرت را دارد.

علائم سنگ تراشان

سنگ تراشان اروپای قرون وسطی به دلیل نشانه هایی که بر روی کارهای تمام شده خود حک کرده بودند مشهور بودند (6). این علائم هنوز هم در بسیاری از کلیساهای جامع و ساختمانهای آلمان دیده می شود. سنگ تراشی هنری بسیار ماهر بود که سالها به کارآموزی نیاز داشت. ماسون ها ، شاید به دلیل دانش تخصصی خود در دوران بی سوادی ، اصناف یا لژهای قدرتمندی را بنا نهادند که سبک های ارتباطی مخفیانه و آیینی را ایجاد می کردند که نشانه های آنها با آنها متحد بود.

جالب است بدانید که Bosanquet در تاریخ زیبایی شناسی خود می گوید ،” نمادها برای ذهن های پاک نشده قدرت فوق العاده راحتی و جذابیت. ” لژهای ماسونی ماهیتی کاملاً مذهبی داشتند و برای چندین قرن زنده مانده بودند. استادان در پایان دوره کارآموزی نشانه هایی را به مسافران اعطا می کردند. اگر یک لژ رفتار یک عضو را تأیید نکند ، می توان او را اخراج کرد و نشانه اش را از او گرفت. این امر عملاً هویت وی را به عنوان ماسون از بین برد و مانع کار شد. علائم برش دهنده سنگ برای مدتی بیش از ششصد سال قابل اثبات بود و نمونه های اولیه انواع علائم بعدی بود.

بسیاری از اصناف دیگر نیز علائم خود را داشتند و اعضای آنها را مجبور می کردند که از آنها به عنوان مارک اختصاصی استفاده کنند تا انحصارات خود را اعمال کرده و تجارت را کنترل کنند. در اقتصاد صنفی اینها به علامت پلیس رسید. نمونه هایی از آن در صنف طلا و نقره سازان ایالت های فرانسه و ایتالیا ، بافندگان پشمی و پارچه ای در انگلستان ، همرزمیت در اتریش و اکثر اصناف آلمان یافت شد.

نشان ها

هرالدری یک سیستم وراثتی شناخت شخصی است که در میان اشراف مسیحیت قرون وسطی هنگامی که آنها شروع به رنگ آمیزی سپرهای خود با طرح های رنگارنگ یا “بازوهای” شناسایی کردند ، توسعه یافت.

به چند دلیل تکامل یافت. سیستم فئودالی قرن دوازدهم در اروپای غربی نجیب زادگان را قادر می ساخت که حاکمیت قلمرو خود را داشته باشند. رعیت و سربازان خصوصی آنها بی سواد بودند ، اما آنها می توانستند یک نشان را که باید به آن ادای احترام کنند ، تشخیص دهند. آنها ، به نوبه خود ، نشانهایی را بر روی لباس فرم خود قرار دادند که از آغوش ارباب آنها گرفته شده بود.

از نشان ها در مسابقات بزرگ آن دوره و در زمان جنگ به عنوان نشانه استفاده می شد. آنها در زمان جنگهای صلیبی هنگامی که ارتشهای بسیاری از کشورها و مملکت ها برای حرکت به سمت اورشلیم با هم ترکیب شدند از اهمیت ویژه ای برخوردار شدند.

استفاده از نمادهای رنگارنگ بر روی سپرها نیز به شکوه و مناسبت روز مناسب بوده و برتری در مجالس را نشان می دهد. بعداً این بازوها برای تأیید اعتبار اسناد به مهر و موم تبدیل شدند.

اگرچه نشانها در اواخر قرن 12 معمول بودند و برای جامعه فئودالی در سراسر اروپا ضروری شده بود ، اما چند قرن بعد بود که قوانین سختگیرانه ارث و قوانین پیچیده طراحی تحت اختیار مرکزی کنترل کنید.

در انگلستان مرجع نهایی کالج هرالد است که در سال 1484 توسط ریچارد سوم به عنوان یک شرکت سهامی ساخته شد. فقط دانشکده می تواند اسلحه جدید اعطا کند.

با گسترش شیوه های بازرگانی در طول قرن ها ، اسلحه بیشتر به عنوان مهر و موم بر اسناد مورد نیاز بود ، اما در قرن پانزدهم ، به شرکت ها اغلب اسلحه برای تسهیل معاملات تجاری اعطا می شد. این روال تاکنون ادامه دارد و بسیاری از بانک ها ، شرکت های بیمه و شرکت ها دارای نشان هستند.

علامت تجاری چیست؟

یک کلمه ، حرف ، گروهی از حروف ، نماد یا هر ترکیبی از این موارد برای شناسایی منشا یا مالکیت مقاله ای که روی آن اعمال می شود استفاده می شود. بعنوان مثال می توان به پلاک کوکاکولا ، Westinghouse W ، حروف IBM ، ستاره مرسدس و نام Shell در نماد اشاره کرد.

علامت تجاری توسط یک طراح ایجاد می شود اما توسط یک شرکت ساخته می شود.

چگونه باید از علامت تجاری استفاده کرد؟

علامت تجاری ممکن است در سربرگ ها و فرم های تجاری ، بسته بندی و وسایل نقلیه ، گیاهان و ادارات ، پوسترها و تبلیغات ، تابلوها و نمایشگرهای نئون ، فیلم ها و تبلیغات تلویزیونی ، کتاب های کبریت ، منوها ، برچسب ها ، چک ها – به طور خلاصه ، هیچ محدودیتی در استفاده از علامت تجاری وجود ندارد. میزان استفاده از آن با توجه به ماهیت خدمات یا محصول ، اندازه شرکت ، توان مالی و سایر عوامل مرتبط کنترل خواهد شد.

اگر قرار گرفتن در معرض علامت تجاری محدود باشد ، استفاده از پلاک ، حروف اول یا علامت تصویری ، به جای یک نماد انتزاعی ، یا استفاده از دومی در رابطه با مورد اول ترجیح داده می شود.

با استفاده هوشمندانه علامت تجاری بیش از یک علامت شناسایی است. این سرویس به عنوان یک تبلیغ موثر عمل می کند ، حسن نیت ایجاد می کند ، محصولات را می فروشد و شرکت را در معرض دید عموم قرار می دهد.

چه علامت تجاری خوبی ایجاد می کند؟

این باید شرکت را از سایر شرکت ها متمایز کند. باید تصویر مورد نظر از شرکت را به عموم ارائه دهد. از نظر فرم باید ساده باشد زیرا: الف) اشکال ساده بیشترین تأثیر را روی چشم و ذهن می گذارد. ب) باید فوراً تحت شرایط نامساعدی که در آن مشاهده می شود قابل شناسایی باشد: از قطار عبوری ، از جمله سایر ارتباطات در حال چرخش صفحات ، نگاهی اجمالی به یک نقطه تلویزیونی و غیره (ج) وقتی به کوچکترین اندازه کاهش می یابد ، باید شکل خود را حفظ کند.

باید برای گسترده ترین برنامه کاربردی خود طراحی شود. ممکن است برای علائم بزرگ نئون و همچنین برای کاهش شدید مورد نیاز باشد و ممکن است برای استفاده در برنامه های مختلف رنگی در نظر گرفته شود.

نماد به روز ضروری است ، بنابراین باید از طراحی های مدرن و قابل استفاده جلوگیری شود. این علامت ممکن است برای پیشرو نگه داشتن تصویر شرکت نیاز به اصلاح گاه به گاه داشته باشد.

جهت هنری: جفری دیگبی
متن: رنی الیس
طراحی: Les Mason
نوع: Helvetica light and Medium
استودیو: طراحی گرافیکی Les Mason
تاریخ: 1970

از طریق Re: collection ، بایگانی آنلاین طراحی گرافیک استرالیا که بین سالهای 1960-1990 ایجاد شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *