Brand, Logo Blog

از کجا می دانید چه موقع زمان تغییر نام تجاری است؟

این یک پست وبلاگ مهمان است که توسط رابرت کاتای از Bannersnack a همکاری کرده است > ، سازنده بنر آنلاین.

خواه درمورد یک شرکت کوچک یا یک شرکت بزرگ صحبت کنیم ، مارک و هویت شرکتی دو نکته مهم هستند.

آنها به یکدیگر وابسته هستند و ارتباط بین مشتریان و شرکت را برقرار می کنند. همه ما چند مارک تجاری می شناسیم ، از مارک های کوچک محلی شروع می کنیم و تا مارک های بزرگ شرکتی که تقریباً جهانی شناخته شده اند.

با این وجود ، تقریباً غیرممکن است که توجه نکنید بعضی اوقات ، برخی از این شرکت ها اقدام به تجدید نام تجاری می کنند. چرا این اتفاق می افتد و چگونه باید انجام شود؟ بیایید سعی کنیم به این س questionsالات پاسخ دهیم ، اما در ابتدا اجازه دهید تعریف کنیم که معنای واقعی تغییر نام تجاری چیست…

تغییر نام تجاری ایجاد ظاهر و هویت جدید برای یک شرکت ، محصول یا وب سایت است. این ممکن است شامل تغییر کامل نام ، طراحی آرم ، محصولات ، بازار و هویت یا فقط چند تغییر جزئی مانند طراحی مجدد بصری یا یک استراتژی بازاریابی جدید که جامعه اجتماعی جدیدی را مخاطب قرار دهد.

بنابراین ، می توانید یک وب سایت ، یک کسب و کار کوچک ، یک محصول و حتی یک شرکت را به صورت جزئی یا کامل تغییر نام دهید.

دلایل تغییر نام تجاری

اگر از خود می پرسید که آیا تجارت کوچک شما به مارک تجاری جدید احتیاج دارد یا خیر ، فقط کافی است به دلایل زیر نگاهی بیندازید و تصمیم نهایی را بگیرید:

1 تغییر مالکیت.

ادغام ، ادغام یا ادغام ، ممکن است منجر به تغییر نام تجاری حتی برای مارک های معروف شود ، به ویژه هنگامی که مشاغل کوچک توسط شرکت های بزرگ خریداری می شوند یا با آنها ادغام می شوند. تغییر در مارک اصلی ممکن است حتی اگر یک شرکت کوچک توسط یک سهامدار خریداری شود که می خواهد هویت جدیدی ایجاد کند و محصولات را از نو مارک کند.

مثال: هنگامی که فروشگاه مواد غذایی “Mary’s” توسط جان خریداری شود ، وی ممکن است مارک فروشگاه را تغییر دهد و نام آن را “فروشگاه سخت افزار John” بگذارد. اگر یک مثال از زندگی واقعی می خواهید ، به یاد داشته باشید که چگونه چند سال پیش Macromedia توسط Adobe خریداری شد و منجر به برندسازی مجدد محصولات آنها شد: macromedia Flash به Adobe flash و غیره تبدیل شد.

2. تغییر مکان در بازار

بگذارید بگوییم شما برای کودکان در هر سنی اسباب بازی های پلاستیکی تولید می کنید. شما طی این سال ها یک برند کاملاً شناخته شده و قابل احترام ساخته اید اما اخیراً فروش شما به سرعت در حال کاهش است. بنابراین ، شما تصمیم گرفتید به جای آن ابزار باغبانی تولید کنید. آیا نام تجاری خود را تغییر نام خواهید داد یا خیر؟

پاسخ مثبت است و این تغییر نام تجاری باید از تغییر آرم و عنوان اصلی کسب و کار ، تا سبک بصری وب سایت و استراتژی بازاریابی آغاز شود. آنچه برای بچه ها خوب بود ممکن است برای باغبان ها خوب نباشد.

مارک تجاری شما همیشه باید ارزش های شما ، هویت شما و البته بازاری را که می خواهید تسخیر کنید منعکس کند.

به عنوان مثال آرم جدید Mozilla را در نظر بگیرید. همانطور که Marius Ciuchete گفت:

“روند نام تجاری کاملا طولانی انجام شد و شرکت هر مرحله را با توده های مردم تقسیم کرد – که به نظر من این یک تجربه شگفت انگیز است. آنها یکی از آن آرم های نادر را طراحی کرده اند که از همان لحظه مشاهده آن کاملاً مشهود است. خوانایی آرم جدید بسیار واضح است ، “moz: // a” به خوبی “موزیلا” خوانده می شود.

Mozilla Logo Redesign

علاوه بر این ، نام تجاری جدید کلمه را به عنوان عنصر جدی تثبیت کرد و آن را با انواع تصاویر و آیکون های رنگارنگ ، بازیگوش و پرانرژی ترکیب کرد که حاکی از انفجار محتوایی است که این روزها در اینترنت وجود دارد.

جالب ترین نکته در مورد رویکرد آزمایشی موزیلا ممکن است آرم نباشد ، اما در نهایت به نظر می رسد که همه خوب کار می کنند. ”

3 بین المللی شدن برند

برخی از موارد وجود دارد که ممکن است تغییر نام تجاری ضروری باشد ، اگر یک شرکت کوچک محلی بخواهد بازار خود را تغییر دهد و جهانی شود. نام ها و شعارهای محلی ممکن است برای یک بازار بین المللی مناسب نباشد یا فقط نامناسب یا نامفهوم باشند.

بنابراین ، مالک یا مدیر عامل تصمیم می گیرد کل کسب و کار را با نام تجاری جدید تغییر دهد و تصویر بصری ، ارزش های اصلی و پیام های آن را با یک بازار بین المللی تطبیق دهد.

4 شهرت بد نام تجاری

شهرت نامناسب برند ممکن است تأثیر منفی بر تجارت و فعالیتهای کلی آن داشته باشد. تغییر نام تجاری ممکن است تمام ارتباطات منفی با مارک مربوطه را بهبود بخشد یا باعث از بین رفتن اعتبار شرکت شود یا حداقل زمینه را برای بازسازی فراهم کند.

5. سیر تحول شرکت

شرکت ها و مارک ها نیز تکامل می یابند ، آنها ثابت نیستند. بنابراین ، آنها ممکن است به مخاطبان جدید و بازارهای جدید برسند و پیام های خود را مطابق با آنها تطبیق دهند. همین اتفاق ممکن است برای یک کسب و کار کوچک نوپا رخ دهد که به محض رسیدن به بلوغ ، سهامداران آن ممکن است دریابند که هویت اولیه نیز باید همراه با شرکت تکامل یابد.

در نتیجه ، ممکن است نام تجاری جدیدی ایجاد شود.

6. تغییر در رهبری

مشاغل کوچک و شرکتهای خصوصی خصوصی معمولاً به یک رهبر ، معمولاً صاحب شرکت وابسته هستند.

با گذشت زمان ، مالک ممکن است تصمیم بگیرد به شخص دیگری اجازه دهد شرکت را اداره کند یا در صورت مرگ ، رهبری شرکت را یک دارنده تصدی می کند. در بسیاری از موارد ، رهبر جدید تغییراتی ایجاد می کند که ممکن است شامل تغییر نام تجاری و تغییر شرکت تحت تصویر وی نیز باشد.

7. نام تجاری از جمعیت برجسته نیست

این نیز ممکن است اتفاق بیفتد. شما یک کسب و کار کوچک را با در نظر داشتن چیزی شروع می کنید ، برنامه تجاری و استراتژی بازاریابی خود را ایجاد می کنید و پس از مدتی متوجه می شوید که برند شما قابل توجه نیست. از نظر جمعیت متمایز نیست و شما با وجود خدمات خوب و در کل بازخورد عالی ، مشتری محدودی دارید.

چیزی غیرقابل شنیده نیست. اگر در ارزیابی اولیه خود اشتباه کرده باشید ، تنها شما نیستید. با این حال ، هدف اصلی یک کمپین مارک تجاری تمایز است.

اگر فرآیند برای اولین بار موفقیت آمیز نبود ، می توانید بعداً دوباره امتحان کنید.

به عنوان مثال یوونتوس ، تیم فوتبال ایتالیا که این روش جدید را امتحان کرد تا از بین مردم جدا شود.

Juventus Brand Identity

میهای کورا ، طراح هوشمند UX / UI گفت:

“جدید با مقایسه آن با نسخه های قبلی ، جهت جدیدی می گیرد و تقریباً از همه چیز جدا می شود. این رویکرد جدید آرم می تواند خطرناک باشد زیرا بسیاری از عناصر گرافیکی را که مخاطب با آنها آشنا بود (به عنوان شکل بیضی یا اسب) پشت سر می گذارد ، اما همچنین یک روش شجاعانه است. عناصر قدیمی در حال ساده سازی و نمایش به روش بسیار ظریفی هستند: شکل سپر ، نوارهای سیاه و سفید عمودی و البته “J”. استفاده از فضای منفی نیز به خوبی کار می کند و نمای کلی مدرنی را به ارمغان می آورد. ”

8. نام تجاری شما نیروهای حرفه ای را جذب نمی کند

بهترین و بهترین افراد آموزش دیده برای بهترین مارک ها کار می کنند. اقتصاد چگونه کار می کند اگر نام تجاری شما برای استعدادی که در جستجوی آن هستید جذابیت ندارد ، شاید بعداً تغییر نام تجاری تصمیم خیلی بدی نباشد.

اما در این مرحله ، نام نام تجاری نیست این مهمترین تصویر تصویری ، هویتی و روشی است که شما می توانید ارزشهای خود را به دنیای خارج انتقال دهید.

نکاتی برای برندسازی مجدد موفق

هیچ مارکی بدون آرم رسمی و هویت بصری وجود ندارد. این چه شما در حال تغییر نام تجاری هستید یا تازه شروع اولین فرآیند نام تجاری خود ، این نقطه شروع شما است.

برای ایجاد هویت کامل به مهارت های خاص طراح نیاز ندارید ، در واقع ابزارهای سازنده آنلاین آرم که به شما کمک می کند بدون تلاش چشمگیر این کار را انجام دهید.

هنگامی که نمایندگی بصری اصلی خود را دارید ، می توانید به مراحل بعدی ادامه دهید…

1 برای مارک خود داستانی (مارک جدید) ایجاد کنید.

بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه عواملی باعث ایجاد طنین در یک محصول می شوند.

2. تحقیق خود را انجام دهید.

با کارمندان ، مشتریان ، طرفداران خود صحبت کنید. از آنها بازخورد بگیرید و مارک تجاری فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید. ایده های جدید ارائه دهید و ببینید واکنش همه نسبت به هر یک از آنها چگونه است. شما باید بدانید که مصرف کنندگان چگونه برند فعلی شما را می بینند ، اینکه از شما چه انتظاری دارند و اینکه بازار چگونه تغییر می کند تا تغییر کند نه راه دیگر. دانش قدرت است.

3 ثابت قدم باشید.

وقتی جاده خاصی را طی کردید ، به آن بچسبید. اگر دقیقاً نمی دانید چه می خواهید ، در نهایت بودجه های هنگفتی را صرف یک شکست پس از دیگری خواهید کرد. از پیش برنامه ریزی. به همین دلیل مهم است که یک کتاب مارک که به شما کمک می کند حتی پس از 5 سال از تغییر نام تجاری خود ، نزدیک به هویت خود باشید.

4 هر جنبه از مارک خود را بلافاصله تغییر ندهید.

یک برندسازی کامل ممکن است به منابعی که شما ندارید نیاز داشته باشد یا برای سودآوری طولانی شود. بهترین قسمتهای مارک قدیمی خود را حفظ کنید و فقط موارد بد را تغییر دهید. سازگار شوید.

5. یک مارک برای مردم بسازید.

آنها تمرکز اصلی شما هستند. افراد: مشتریان ، طرفداران یا پیروان شما. وقتی تصمیم گرفتید تصویر یا هویت شرکت خود را تغییر دهید به آنها فکر کنید و سعی کنید همان چیزی باشید که آنها می خواهند باشید.

این دقیقاً همان کاری است که Wire با نام تجاری جدید خود انجام داده است – آنها بیشتر به مصرف کننده نزدیک می شوند.

همانطور که جوزف ماتاس ، طراح محصول از Teamweek گفت:

“این بسیار خوب فکر شده و در عین حال بسیار ساده است. من علامت تجاری را بسیار دوست دارم زیرا دارای “W” برای Wyre است در داخل و همچنین به نوعی شما را به یاد آیکون انتقال می اندازد. همچنین آبی پررنگ در کنار رنگ های براق و الگوهای ساده تعادل زیبایی را ایجاد می کند. “

6. یک تصویر بصری ایجاد کنید و در همه سیستم عامل ها به آن بچسبید.

فرقی نمی کند که مشتریان شما به یک فروشگاه محلی وارد شوند ، آیا در وب سایت رسمی شما قرار دارند یا در یک صفحه رسانه اجتماعی قرار دارند. آنها باید مارک شما را بدون در نظر گرفتن مکان تشخیص دهند.

7. یک استراتژی محتوای تصویری ایجاد کنید.

این مرحله مهمی از فرآیند تغییر نام تجاری است خصوصاً امروزه که محتوای بصری از متن نوشتاری ارزش بیشتری دارد. واکنش مردم نسبت به تصاویر بهتر است و آنها راحت تر آنها را با برند شما مرتبط می کنند.

شرط می بندم که در مورد التون جان چیزی شنیدید و از داستان او اطلاع دارید ، اما آیا می دانید آقا التون به تازگی آرم جدید خود را در سال 2017 بر اساس مارک شخصی ؟

Elton John Logo Redesign 2017

گری ملگ ، طراح UI / UX در Bannersnack گفت:

“با نام تجاری محبوب مورد علاقه من یا بیایید فقط بگوییم مارک تجاری سال آرم جدید سر التون جان . او قبلاً یک مارک و یک ستاره بزرگ جهانی بود ، او قبلاً ستاره ای در پیاده روی مشاهیر هالیوود داشت اما اکنون حتی یکی را در مونوگرام / لوگوی نمادین جدید خود دارد.

برخی ممکن است بگویند که این کار بسیار ساده است ، اما من فکر می کنم که گرفتن واقعی از ستاره جهانی التون جان بسیار زیبا ، کم اهمیت و باشکوه است. استفاده از ستاره در آرم به دلیل معنایی نمادین ، ​​میهن دوستانه ، همیشه اقدامی عاقلانه نیست.

فقط برای اینکه یک مثال متقابل به شما بدهم جدید Converse آرم همچنین تمرکز خود را بر روی ستاره خود قرار می دهد اما من آن را نماینده ای پیدا نکردم ، حتی اگر مکالمه همیشه در مورد ستاره بود. من اعدام روی آرم Converse را دوست دارم ، اما وزن آن فقط آرم جدید التون جان نیست. “

با انتخاب رنگ های مناسب برای مرتبط بودن با مارک خود شروع کنید ، قلم ها ، بنرها و سایر مواردی را که ممکن است بخشی از هویت بصری شما محسوب شود ، انتخاب کنید.

صفحات رسانه های اجتماعی را برای نام تجاری خود ایجاد کنید و مارک تجاری بصری خود را نیز در آنجا ادامه دهید.

مثالهای معروف تغییر نام تجاری

مک دونالد

پس از مجموعه ای از مستندها و داستان های واقعی که زنجیره فست فودها را در مرکز اپیدمی چاقی در جامعه مدرن ما قرار داده ، فروش شروع به کاهش می کند. آنها وحشت نکردند اما در عوض تصمیم گرفتند تکامل پیدا کنند و با واقعیت فعلی ما روبرو شوند.

اکنون ، آنها در یک فرآیند تغییر نام تجاری مداوم هستند. آنها شروع به گنجاندن غذاهای سالم در پیشنهادات خود ، سالادها و غذاهای تازه کردند و تبلیغات روی آن متمرکز شده است.

علاوه بر این ، آنها شروع به بازسازی مکانهای خود کرده و به آنها ظاهری تازه و تازه ارائه می دهند.

McDonalds brand logo evolution

اپل

این احتمالاً یکی از موفق ترین داستان های تغییر نام تجاری تاکنون است. در اوایل دهه 1990 ، اپل شرکتی بود که با پیش فرض روبرو شد. فروش کم بود و آنها از علاقه کم مصرف کننده نیز رنج می بردند.

وقتی استیو جابز شرکت را در سال 1997 تصاحب کرد و روند نام تجاری جدید را آغاز کرد ، همه چیز تغییر کرد.

وی مینیمالیسم و ​​مدرنیته را در طراحی اپل وارد کرد و موفق شد با جذب مشتری جدید و متنوع ، نام تجاری تقریباً مرده را احیا کند.

Apple logo design evolution

بهترین خرید

من مطمئن هستم که بسیاری از خوانندگان ما از اینکه Best Buy چیست و کسب و کار آنها چیست آگاه هستند. با این حال تعداد کمی می دانند که آنها در سال 1966 با یک فروشگاه تخصصی صوتی به نام “Sound of Music” شروع به کار کردند.

تغییر نام تجاری در سال 1983 انجام شد ، زمانی که این شرکت محصولات خود را با در نظر گرفتن لوازم خانگی و دستگاه های پخش فیلم گسترش داد.

نایک

این شرکت در سال 1964 به عنوان توزیع کننده رسمی کفاش ژاپنی Onitsuka Tiger تاسیس شد که اکنون به عنوان Asics شناخته می شود.

نام اصلی آن ، Blue Ribbon Sports ممکن است اکنون چیزی به شما نگوید اما در آن زمان ، این یک مارک تجاری واقعی بود که در منطقه متروپولیتن پورتلند محبوبیتی کسب کرد. با این حال ، در سال 1971 ، آنها کفش های خود را راه اندازی کردند و نام خود را به Nike ، یکی از محبوب ترین مارک های لباس ورزشی تغییر دادند.

این به دو دلیل اصلی یکی از بهترین انتخاب ها در برندسازی برای یک شرکت تولید کننده لباس ورزشی بود: نایک نام الهه پیروزی یونان است ، هدف هر یک از ورزشکاران است و از طرف دیگر نامی بسیار آسان است برای همه به یاد داشته باشید.

Nike Logo Design Evolution

نتیجه گیری

هیچ کس به فکر ایجاد علامت تجاری مجدد هنگام شروع یک تجارت کوچک نیست اما گاهی اوقات ، به دلیل تغییرات بازار یا سایر واقعیت ها ، اگر می خواهید تجارت شما به رشد خود ادامه دهد یا احیای موقعیت از دست رفته در بازار ، ممکن است تغییر نام تجاری بهترین گزینه شما باشد. بازار.

داستانهای موفقیت وجود دارد و اگر این مقاله را بخوانید ، بعضی از آنها را می دانید.
حتی مارک های بزرگ گاه به گاه نیاز به تغییر شکل دارند ، انجام این کار برای یک تجارت کوچک نیز شرم آور نیست. نظر شما در مورد نام تجاری جدید چیست؟ آیا شرکت شما یا وب سایت شما در این شرایط بودند؟ چگونه با تمام چالش های ناشی از این روند کنار آمدید؟ چگونه توانستید بر همه مشکلات غلبه کنید؟ بیایید در انجمن Logo Geek چت کنیم .

از این مقاله لذت می برید؟ در اجتماعی به اشتراک بگذارید!

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *