Furniture

آرم آتاری: پشت “فوجی”

با محبت “فوجی” ، آرم آتاری همچنان به عنوان بخشی ماندگار از فرهنگ عامه پابرجا است.

Art of Atari

در حالی که سایر طراحی های آرم آن دوران – نایک “swoosh” کارولین دیویدسون یا آرم اپل ایجاد شده در Regis McKenna – باعث اسطوره ها و انتقادات طولانی مدت در طراحی شده است ، ریشه های آرم آتاری هنوز هم در یک رمز و راز پیچیده است ، و به عرفان طراح آن ، جورج اوپرمن ، و علامت نمادین خود افزوده است.

حقایقی که ما می دانیم در اینجا است: جورج اوپرمن برای مشتریان خود در آتاری آرم طراحی کرد ، در حالی که در آژانس خود کار می کرد ، مدیر خلاقیت آتاری Opperman-Harrington Inc جورج فاراکو و یکی از بنیانگذاران نولان بوشنل نیز در جهت گیری خلاقانه و انتخاب نهایی نقش داشتند. اما روند خلاقیت و قصد واقعی اوپرمن خیلی کمتر مشخص است.

Atari logo evolution

در مصاحبه ای که 1983 با بازی های ویدیویی انجام داد ، اوپرمن منشأ آرم را اینگونه توضیح داد: “نمادها فقط نام های مستعار بصری هستند که حروف اول و عناصر طراحی تفسیری را ترکیب می کنند. من مدام سعی می کردم “A” را سبک کنم ، سپس به PONG ، بازی بزرگ آنها در آن زمان نگاه کردم. PONG دارای یک خط وسط و یک نیرو (توپ) بود که مداوم از هر دو طرف به مرکز خود می زد. من فکر کردم که (نیرو) مرکز را به سمت بیرون خم می کند. و این همان چیزی است که من طراحی کردم. ”

این توضیحات برای محکم کردن هدف اوپرمن در پشت آرم بود ، اما همه طرفین با “داستان رسمی” موافق نیستند. در مصاحبه های دیگر ، فاراکو اصرار داشت که این آرم چنین مفهومی در پشت آن نیست ، و پیشنهاد کرد که اوپرمن پس از واقعیت این توضیحات را نادیده بگیرد. فاراکو گفت: “این کاملاً مزخرف است.” “این فقط یک طراحی است. هیچ یک از آن چرندات های زبانی و قصه گویی وجود نداشت. این اختراع کسی است. او یک دسته ابله به من داد ، بنابراین من گفتم: “از این یکی استفاده کن” ، و همین بود. “

Atari logo concepts
این مفاهیم آرم آتاری بر روی صفحه نمایش نصب شده و برای انتخاب ارسال شده است.

از طرف خود ، بوشنل معتقد است که اوپرمن با هدف منشا متناقض متعدد برای آرم آماده می شود – مانند ایده ای که نشان دهنده یک شخصیت ژاپنی است ، یا شباهت آن به کوه معروف فوجی. صرف نظر از قصد ، نسخه نهایی آرم اوپرمن اولین بار در زمینه مواد تبلیغاتی و کابینه بازی سرگرم کننده مسابقه فضایی در سال 1973 به نمایش عمومی درآمد.

بوشنل خلاصه مختصر خود را برای آرم آتاری بازگو کرد: “من گفتم ،” این باید بسیار ساده باشد. اگر روی کاغذ 8 × 10 باشد ، باید بتوانید آن را از فاصله 100 فوت تشخیص دهید و به راحتی روی کلاه ها ، تی شرت ها یا آنچه که دارید ، تولید شود. این نمی تواند خطوط بسیار کمی داشته باشد – باید پررنگ باشد. “من از روزی که آن را دیدم آن را دوست داشتم. مثل این بود که “همین!” هیچ وقت تردیدی نداشت. ”


اگر شما به نوستالژی کودکی علاقه مند هستید ( 2600 اولین کنسولی بود که من بازی کردم) ، از Amazon.com و Amazon.co.uk .

Art of Atari
از چند ضلعی برای نگاه بیشتر به داخل.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *